  • 1. Data: 2007-09-13 18:06:26
    Temat: Faktury jak to jest??
    Od: noelka <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    w sumie to chyba zle trafiłam ale... moze mi ktos moglby odpowieziec.

    Chodzi mi o taka sytuacje.

    Doatałam kase na studia (dofinansowanie) z zakładu pracy, dziaj
    dostałam wezwanie od ksiegowego ze do czasu kiedy mu nie przedstawie
    rachnku albo faktury za ta wplate to on mi tych pieniedzy na konto
    uczelni nie przeleje. I alnbo mam wyłozyc swoje albo .... załatwic
    fakture z uczelni.

    No i pytanie czy ja moge isc i prosic o wystawienie rachunku albo moze
    faktury przed dokonaniem wpłaty???
    Jak to nazwac??

    Ostatnim razem najpierw mi wpłacili kase a pozniej uczelnie po 3
    dniach przesała fakture.

  • 2. Data: 2007-09-13 18:07:26
    Temat: Re: Faktury jak to jest??
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 20:06:26 noelka <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > faktury przed dokonaniem wpłaty???
    > Jak to nazwac??
    >
    > Ostatnim razem najpierw mi wpłacili kase a pozniej uczelnie po 3

    No bo faktura stweirdza wykonanie jakiejśc akcji - nie ma akcji nie ma
    reakcji.
    Więc musisz zalozyc swoje zeby dostac fakture i zwrot..

  • 3. Data: 2007-09-13 18:40:06
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No bo faktura stweirdza wykonanie jakiejśc akcji - nie ma akcji nie ma
    > reakcji.

    Dupa jaś!
    Faktura stwierdza, że podmiot A chce za coś kase od podmiotu B.
    Od potwierdzenia tego, że rzeczywiście jakaś akcja była mogą być inne
    dokumenty.

    > Więc musisz zalozyc swoje zeby dostac fakture i zwrot.

    A na jakiej podstawie ma założyć?
    Prześlij do mnie na konto kase a ja słowo daje, że ci potem dam fakturę,
    która stwierdzi wykonanie tej akcji.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2007-09-13 20:16:40
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    To idź na uczelnię i poproś o wystawienie faktury z terminem płatności np. 7
    dni albo faktury pro-forma..
    I tyle..

  • 5. Data: 2007-09-14 05:21:03
    Od: noelka <n...@p...onet.pl>

    On 13 Wrz, 22:16, "Art" <T...@z...adres.poczty.pl> wrote:
    > To idź na uczelnię i poproś o wystawienie faktury z terminem płatności np. 7
    > dni albo faktury pro-forma..
    > I tyle..

    oki o to mi chodziło jak to powiedziec na uczelni.

    Dzieki wielkie
    Pozdrawiam
    :)

    Ania

  • 6. Data: 2007-09-14 06:07:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 20:40:06 andrzej <u...@o...eu> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dupa ja?!
    > Faktura stwierdza, ?e podmiot A chce za co? kase od podmiotu B.
    > Od potwierdzenia tego, ?e rzeczywi?cie jaka? akcja by?a mog? byae inne
    > dokumenty.

    Z ustawy:

    Art. 106
    1. Podatnicy(...) są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą
    w szczególności *dokonanie* sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, (...)

    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do dostawy towarów lub
    *świadczenia
    usług*, (...)

    Wykropkowałem nieistotne fragmenty. Więc albo jestem dupa wołowa, albo
    tutaj występuje tryb *dokonany* czasowanika 'dokonać'

    > A na jakiej podstawie ma za?o?yae?
    > Prze?lij do mnie na konto kase a ja s?owo daje, ?e ci potem dam faktur?,
    > która stwierdzi wykonanie tej akcji.

    Dupa jaś - zaliczka też jest akcją *dokonaną*, na ktorą wystawia się
    fakturę.