    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie wspolne czy osobno?
    Date: Fri, 12 Mar 2010 11:06:50 -0600

    Norbert wrote:

    > No to chyba by dziwnie wygladalo bo mamy ten sam adres zameldowania a co
    > za tym idzie US moglby sie zainteresowac.

    Akurat to mało istotne czy US mógłby czy nie mógłby. Ważne czy ma
    podstawy do zaintersowania się.
    Pogooglaj troche o rozwodach z tego powodu.
    Ludzie sie rozwodzili, zeby sie rozliczac z dzieckiem i US robił dzikie
    naloty. Powinno być trochę opinii czy US miał do tego prawo czy nie.
    Moim zdaniem nie.
    Po za tym wy nigdy małżeństwem nie byliście.

    > Ogolnie mowiac mamy prawo odliczyć ulgę na dziecko ( coś ponad 1tys zł o
    > ile pamietam) i mozemy to zrobić albo dzieląc tą kwotę miedzy dwoje
    > rodziców lub też po prostu jedno z rodzicow ujmie tą ulgę w swoim zeznaniu?

    tak.

    > Becikowe odebraliśmy jakiś czas temu.
    > Czy musimy je gdzieś wpisywać w zeznaniu rocznym?

    Dobre pytanie. Zdaje sie, ze nie, ale akurat teraz nie za bardzo mam
    czas doczytac ustawe. Telefon do MOPS powinien rozwiazac problem.