eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2004-02-13 01:18:51
    Temat: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    Mam fakture za serwer wirtualny (utrzymanie domeny, miejsce w sieci
    itd.) na fakturze stoi wyraznie, ze oplata jest roczna. Kwota okolo 500
    PLN. Czy musze rozliczac to przez caly rok czy moge jednorazowo
    wrzucic w koszty? Dodam, ze chodzi o Ksiazke przychodow/rozchodow.
    Miesieczny przychod okolo 10.000 PLN.
    A jesli mam rozliczac miedzyokresowo to co z VATem? Czy VAT
    naliczony z faktury od razu odliczam w calosci czy rowniez w czasie?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 2. Data: 2004-02-13 07:47:59
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>


    Użytkownik "grynio001" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c0h8lr$ec6$1@flis.man.torun.pl...
    > Mam fakture za serwer wirtualny (utrzymanie domeny, miejsce w sieci
    > itd.) na fakturze stoi wyraznie, ze oplata jest roczna. Kwota okolo 500
    > PLN. Czy musze rozliczac to przez caly rok czy moge jednorazowo
    > wrzucic w koszty? Dodam, ze chodzi o Ksiazke przychodow/rozchodow.
    > Miesieczny przychod okolo 10.000 PLN.
    > A jesli mam rozliczac miedzyokresowo to co z VATem? Czy VAT
    > naliczony z faktury od razu odliczam w calosci czy rowniez w czasie?
    >

    Witam,

    Pierwsza sprawa to VAT, odliczamy w miesiącu OTRZYMANIA faktury, lub w
    następnym (całą kwotę podatku). Co do rozliczenia kosztów... teoretycznie
    powinieneś zaksiędować całą kwotę na RMK i miesięcznie przeksięgowywać 1/12
    całości (netto). Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
    bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.

    Pozdrawiam

    DS



  • 3. Data: 2004-02-13 08:02:34
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: grynio001<t...@o...pl>


    > Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
    > bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.
    > Pozdrawiam
    > DS

    Nie rozumiem ostatniego zdania; jak to rozliczyc koszty dotyczace
    2005 roku?
    Faktura jest ze stycznia i dotyczy uslugi za rok czyli styczen-grudzien
    2004, wiec chyba nie trzeba niczego rozliczac, tak?


    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 4. Data: 2004-02-13 08:33:50
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>


    Użytkownik "grynio001" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c0i0aq$k4e$1@flis.man.torun.pl...
    >
    > > Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
    > > bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.
    > > Pozdrawiam
    > > DS
    >
    > Nie rozumiem ostatniego zdania; jak to rozliczyc koszty dotyczace
    > 2005 roku?
    > Faktura jest ze stycznia i dotyczy uslugi za rok czyli styczen-grudzien
    > 2004, wiec chyba nie trzeba niczego rozliczac, tak?
    >

    Ostatnie zdanie było by aktualne gdyby faktura dotyczyła 12 miesięcy i była
    wystawiona później niż w stycniu. W twoim przypadku nie będzie czego
    rozliczać.

    Pozdrawiam

    DS



  • 5. Data: 2004-02-13 13:42:34
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    > Ostatnie zdanie było by aktualne gdyby faktura dotyczyła 12
    miesięcy i była
    > wystawiona później niż w stycniu. W twoim przypadku nie będzie
    czego
    > rozliczać.
    > Pozdrawiam
    > DS

    A jednak okazuje sie, ze ten abonament jest za okres 15.01.2004 do
    15.01.2005 czyli zachodzi o 2005 rok.
    To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
    Czyli jak rozumiem mam w styczniu policzyc polowe z 1/12, w lutym
    1/12 itd do grudnia a w styczniu 2005 znow polowe z 1/12?
    Tomek


    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 6. Data: 2004-02-13 14:01:27
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik grynio001 napisał:

    > A jednak okazuje sie, ze ten abonament jest za okres 15.01.2004 do
    > 15.01.2005 czyli zachodzi o 2005 rok.
    > To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
    > Czyli jak rozumiem mam w styczniu policzyc polowe z 1/12, w lutym
    > 1/12 itd do grudnia a w styczniu 2005 znow polowe z 1/12?

    Nie ma czegos takiego jak rozliczenia międzyokresowe kosztów przy KPiR.
    To jest pojęcie z ustawy o rachunkowości, ktora Ciebie nie dotyczy.
    Przepisy które dotyczą KPiR nie przewidują rozbjania kosztów prostych na
    miesiące.
    Nalezy więc stosowac przepis ogólny ktory mówi o odpisywaniu kosztów w
    odpowiednich LATACH.

    Jeżeli juz tak bardzo chcesz być dokładny, to raczej rozlicz 11/12 w
    styczniu 2004 i 1/12 w styczniu 2005. I finito.

    Ale o ile pamietam była to kwota 500zł, a więc na tyle mała że ujęcie
    jej calej w roku 2003 spowodowałoby błąd w kosztach rzędu 40zł. Za to
    nikomu głowy nie urwą.
    Zwłaszca że nie jest do końca rozstrzygnięte czy koszty dotyczące
    ogólnie działania firmy a nie bezpośrednio przychodu, w ogole nalezy
    rozbijać, nawet na lata.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 7. Data: 2004-02-13 15:42:24
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik grynio001 napisał:
    [...]
    >+ > To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
    [...]
    >+ Ale o ile pamietam była to kwota 500zł, a więc na tyle mała że ujęcie
    >+ jej calej w roku 2003 spowodowałoby błąd w kosztach rzędu 40zł. Za to
    >+ nikomu głowy nie urwą.
    >+ Zwłaszca że nie jest do końca rozstrzygnięte czy koszty dotyczące
    >+ ogólnie działania firmy a nie bezpośrednio przychodu, w ogole nalezy
    >+ rozbijać, nawet na lata.

    Zastrzegając że świadom jestem iż w .pl zasada precedensu nie obowiązuje
    to za nierozbijaniem przemawia zacytowany tu wzglęnie niedawno wyrok
    sądowy. Przyjmując iż chwilowo "urzędowego" stanowiska przeciwnego brak
    to podejrzewając ze również za rozbicie głowy może nie urwą :) - wręcz
    wypadałoby uważać że nierozbijanie jest "lepsze" :)
    A swoją drogą... może zabiorę się kiedyś do skompletowania takich
    pożytecznych wyroków w postaci "papierowej" do ew. poczytania
    w razie kontroli :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1