  • Data: 2005-04-21 08:47:04
    Temat: Re: Rozliczenie odszkodowania AC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Apr 2005, Latet wrote:

> [...]
    >+ Była stłuczka, moja wina, naprawa z AC.
    >+ Samochod naprawiony, w warsztacie zapłaciłem VAT,
    >+ a część "netto" kosztów naprawy warsztat otrzyma od ubezpieczyciela.
    >+
    >+ Wiem, że ten VAT moge sobie w calosci odliczyć w najblizszej
    >+ deklaracji VAT-7. Nie wiem jednak jak to zrobić technicznie
    >+ w papierach. Co wpisać do KPiR?
    >+ Co wpisać na formularzu VAT-7? Bo tam sie normalnie wpisuje
    >+ netto, a obok podatak, a tutaj to netto jakby nie jest moje.
    >+ Ale przeciez nie mogę wpisać netto 0 zł, a obok VAT 400 zł.

    Latet, moment.
    Kto dostał fakturę za naprawę ?

    Bo mi to się wydawało że rozlicza się to tak:
    - sprawdzamy czy było ubezpieczenie ;)
    - jeśli tak:
    -- naprawa netto stanowi KOSZT
    -- VAT od naprawy idzie do odliczenia
    -- zwrot od ubezpieczyciela jest *przychodem* !!!!

    Coś nie tak ??

    >+ Teraz wersja nieco bardziej skomplikowana:

    Dopasuj do powyższego - i jak nie znajdziesz błędu w logice
    to masz jasność co i jak :)
    Dlaczego miałbyś "odpuścić" koszt ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd