    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie roczne-problem
    Date: Tue, 21 Mar 2006 21:26:21 -0600

    KaWu wrote:

    > OK-thx. Zmyliło mnie to ze zawsze na 3 stronie pita z ZUSu jest tabelka
    > "informacje dla tych co chca sie rozliczyc z US'em"-a ta tableka jest pusta
    > a wiec wolałem zapytac.

    Ona jest wypełniona tylko wtedy kiedy ZUS przysłya pit-40, który jest
    automatycznie rozliczeniem rocznym.
    Zobacz, że u ciebie PIT-40 jest skreślone.

    > drugiej stronie
    >
    > Ale renta zdrowotna (chorobowe) to tez zasiłek pieniezny-nawet tak jest
    > zatutulowany w picie z ZUSu. A to juz chyba wpisujemy w pierwszym wierszu
    > pit -37, c.1.1

    Wiersz 1 jest na zasiłki wypłacone przez zakład pracy.
    Przyczytaj dokładnie wiersz drugi i art 34 ustawy pdof.
    Nie chce mi się szukać, ale założe się, że to tam powinno wylądować.

    > OK-rozumiem. Ale on pewnie bedzie liczyl co ja mu wpisze. A ty jakbys to
    > policzyl?:
    > b) przychod praca = 10778,39
    > b) przychod-swiadczenie z ZUS= 1956,19
    > suma b= 12734,58
    > c) koszty = 894,74
    > d) = b-c = 11848,84. No i tutaj jest problem bo fizycznie dochód z Pitow
    > jest 9883,65.
    praca w wiersz 1, ZUS w wiersz drugi.
    Gdzieś tam jeszcze po drodze w pracy masz odliczenia na ubezpieczenie
    społeczne, a na obu odliczenia ubezpieczenia zdrowotnego.
    Nie przesadzaj, sam też potrafisz.

    > A wiec o to pytałem. Program oczywiscie policzy b-c.
    > Chyba ze pita z ZUS mam wpisac do wiersza "emerytury, renty krajowe i inne
    > swiadczenia..." ?

    no właśnie o tym mówię.