  • 1. Data: 2006-03-20 06:58:46
    Temat: Rozliczenie roczne-problem
    Od: "KaWu" <k...@g...pl>

    Witam

    Za 2005 rok dostalem pita z pracy (za ynagrodzenie), pit z urzedu pracy
    (zasilek dla bezrobotnych) oraz pit 11a z ZUS (renta zdrowotna).

    I tutaj mam pierwsze pytanie: czy rozliczajac sie w pit-37 musze uwzglednic
    pit z ZUS za rente? Mam w nim podany tylko dochod i pobrana zaliczke.

    Jezeli mam uwzglednic to mam wpisac w pit-37 c.1.1"zasilki pieniezne":
    przychod i dochod oraz pobrana zaliczke?

    Jak tak robie to liczac to co mam w otrzymanych pitach i sumujac nie zgodzi
    mi sie dochod (b - c) poniewaz wynagrodzenie za prace takze wpisuje w c.1.1
    a tam sa KUP podwyzszone o 25%.

    No i mam tutaj dylemat jak to wpisac i policzyc.

    Oczywiscie dane z pita z UP wpisuje w c.1.6. "inne zrodla" a wiec tu juz
    raczej nie ma problemu.

    Czy ktos wie jak to ugryzc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-20 14:37:16
    Temat: Re: Rozliczenie roczne-problem
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KaWu wrote:

    > I tutaj mam pierwsze pytanie: czy rozliczajac sie w pit-37 musze uwzglednic
    > pit z ZUS za rente? Mam w nim podany tylko dochod i pobrana zaliczke.
    Tak.
    A co byś jeszcze chciał mieć więcej podane? Kosztów przy rencie nie ma.

    > Jezeli mam uwzglednic to mam wpisac w pit-37 c.1.1"zasilki pieniezne":
    > przychod i dochod oraz pobrana zaliczke?
    A gdzieś tam jest wiersz przeznaczyony na renty, trzeci, albo czwarty na
    drugiej stronie

    > Jak tak robie to liczac to co mam w otrzymanych pitach i sumujac nie zgodzi
    > mi sie dochod (b - c) poniewaz wynagrodzenie za prace takze wpisuje w c.1.1
    > a tam sa KUP podwyzszone o 25%.

    ????

    wjedź na www.pity.pl Ściągnij sobie program. Samo policzy i pododaje.

  • 3. Data: 2006-03-21 14:08:26
    Od: "KaWu" <k...@g...pl>

    > Tak.
    > A co byś jeszcze chciał mieć więcej podane? Kosztów > przy rencie nie ma.

    OK-thx. Zmyliło mnie to ze zawsze na 3 stronie pita z ZUSu jest tabelka
    "informacje dla tych co chca sie rozliczyc z US'em"-a ta tableka jest pusta
    a wiec wolałem zapytac.

    > A gdzieś tam jest wiersz przeznaczyony na renty, trzeci, albo czwarty na
    drugiej stronie

    Ale renta zdrowotna (chorobowe) to tez zasiłek pieniezny-nawet tak jest
    zatutulowany w picie z ZUSu. A to juz chyba wpisujemy w pierwszym wierszu
    pit -37, c.1.1

    > wjedź na www.pity.pl Ściągnij sobie program. Samo policzy i pododaje.

    OK-rozumiem. Ale on pewnie bedzie liczyl co ja mu wpisze. A ty jakbys to
    policzyl?:
    b) przychod praca = 10778,39
    b) przychod-swiadczenie z ZUS= 1956,19
    suma b= 12734,58
    c) koszty = 894,74
    d) = b-c = 11848,84. No i tutaj jest problem bo fizycznie dochód z Pitow
    jest 9883,65.
    A wiec o to pytałem. Program oczywiscie policzy b-c.
    Chyba ze pita z ZUS mam wpisac do wiersza "emerytury, renty krajowe i inne
    swiadczenia..." ?

    Pozdr

  • 4. Data: 2006-03-22 03:26:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KaWu wrote:

    > OK-thx. Zmyliło mnie to ze zawsze na 3 stronie pita z ZUSu jest tabelka
    > "informacje dla tych co chca sie rozliczyc z US'em"-a ta tableka jest pusta
    > a wiec wolałem zapytac.

    Ona jest wypełniona tylko wtedy kiedy ZUS przysłya pit-40, który jest
    automatycznie rozliczeniem rocznym.
    Zobacz, że u ciebie PIT-40 jest skreślone.

    > drugiej stronie
    >
    > Ale renta zdrowotna (chorobowe) to tez zasiłek pieniezny-nawet tak jest
    > zatutulowany w picie z ZUSu. A to juz chyba wpisujemy w pierwszym wierszu
    > pit -37, c.1.1

    Wiersz 1 jest na zasiłki wypłacone przez zakład pracy.
    Przyczytaj dokładnie wiersz drugi i art 34 ustawy pdof.
    Nie chce mi się szukać, ale założe się, że to tam powinno wylądować.

> [...]
    > suma b= 12734,58
    > c) koszty = 894,74
    > d) = b-c = 11848,84. No i tutaj jest problem bo fizycznie dochód z Pitow
    praca w wiersz 1, ZUS w wiersz drugi.
    Gdzieś tam jeszcze po drodze w pracy masz odliczenia na ubezpieczenie
    społeczne, a na obu odliczenia ubezpieczenia zdrowotnego.
    Nie przesadzaj, sam też potrafisz.

    > A wiec o to pytałem. Program oczywiscie policzy b-c.
    > Chyba ze pita z ZUS mam wpisac do wiersza "emerytury, renty krajowe i inne
    > swiadczenia..." ?

    no właśnie o tym mówię.

  • 5. Data: 2006-03-22 13:51:48
    Od: "KaWu" <k...@g...pl>