  • 1. Data: 2004-02-24 19:49:37
    Temat: Rozliczenie straty ?
    Od: "gorgo" <p...@p...onet.pl>

    witam
    rozliczam sie z CIT.
    w ubieglym roku podatkowym ponioslem strate podatkowa.
    teraz w styczniu pojawil mi sie dochod do opodatkowania i moj ksiegus
    powiedzial ze powinienem zaplacic od tego zaliczke. jak to jest? czy nie
    powinienem rozliczac jakos straty z ubieglego roku? on mi mowi ze przez caly
    rok zaliczke wplaca sie normalnie a strate uwzglednia sie dopiero w zeznaniu za
    clay rok i wtedy wyjdzie jakas nadplata i 'alfons' mi wszystko zwroci..to ja
    mam placic zaliczki miesiecznie zeby potem wyszla nadplata czy moge to jakos
    rozliczac?
    dzieki za podpowiedz
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-24 21:19:16
    Temat: Re: Rozliczenie straty ?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "gorgo" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    ja
    > mam placic zaliczki miesiecznie zeby potem wyszla nadplata czy moge to

    stratę możesz rozliczać przy obliczaniu zaliczki za każdy miesiąc w CIT-2, a
    nie tylko w rozliczeniu rocznym CIT-8, pamiętając, że w danym roku możesz
    rozliczyć nie więcej niz 50% straty z lat ubiegłych (tu odsyłam dokładnie do
    ustawy). Niektóre urzędy jednak czepiają się, jeżeli zaczynasz korzystać z
    rozliczenia straty z lat ubiegłych przed złożeniem cita rocznego (ale nie
    wszystkie).

    pzdr.
    Magda

  • 3. Data: 2004-03-02 14:27:00
    Od: Nr seryjny 19781010 <m...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2004 22:19:16 +0100, "Magdalena"
    <m...@n...autograf.pl> napisał(a):

    >strat? mo?esz rozlicza? przy obliczaniu zaliczki za ka?dy miesi?c w CIT-2, a
    >nie tylko w rozliczeniu rocznym CIT-8, pami?taj?c, ?e w danym roku mo?esz
    >rozliczy? nie wi?cej niz 50% straty z lat ubieg?ych (tu odsy?am dok?adnie do
    >ustawy). Niektóre urz?dy jednak czepiaj? si?, je?eli zaczynasz korzysta? z
    >rozliczenia straty z lat ubieg?ych przed z?o?eniem cita rocznego (ale nie
    >wszystkie).

    A co zrobic w przypadku gdy dajmy na to w kwietniu 2003 wystapil
    dochod 2000zl (za lata poprzednie sa straty) odliczamy strate w cit za
    kwiecien w wysokosci 2000 zl pamietajac aby nie przkroczyc 50%. W
    nastepnych miesiacach firma przynosi straty i na koniec roku wychodzi
    strata 3000 zl. Czy w tym wypadku wykorzystane 2000 zl straty z lat
    ubieglych przepada, czy mozna je ponownie wykorzystac w nastepnym
    roku, bo liczac caly rok 2003 firma odnotowala strate.

    Pozrdawiam

    Martini

  • 4. Data: 2004-03-02 14:52:07
    Od: Nr seryjny 19781010 <m...@g...pl>

  • 5. Data: 2004-03-02 14:58:36
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2004-03-02 21:46:38
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    <m...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    ponownie
    > wykorzystac w nastepnym roku, bo liczac caly rok 2003 firma odnotowala

    moim zdaniem nie przepada. Rozliczenie podatku dochodowego od osób prawnych
    jest przecież roczne i to dopiero w CIT-8 zaznaczasz dokładnie z których lat
    i jaką kwotę straty odliczasz.
    Jeżeli w trakcie 2003 wykorzystałeś stratę by nie płacić podatku, a
    ostatecznie wyszła strata, to nic się nie dzieje, w CIT-8 jej nie wykażesz.
    Tyle tylko, że trzeba pamiętać że macie bodajże (to z głowy czyli z niczego)
    5 lat odliczenie straty, więc po prostu czasu coraz mniej.

    Magda