  • 1. Data: 2004-02-24 17:17:07
    Temat: ile vatu?? (mieszkanie+grunt)
    Od: james22 <j...@p...onet.pl>

    cze,
    mam pytanie bo tak kręcą z tym vatem już się pogubiłem :|
    sytuacja:
    w listopadzie odbieram od dewelopera mieszkanie. całą kwotę za
    mieszkanie + grunt wpłaciłem już teraz. z tego co wiem [albo co mi się
    wydaje ;)] za usługi budowlane nie będę musiał korygować wartości vatu -
    pozostaje 7%.
    moje pytanie jest takie:
    jak się ma sytuacja zakupu gruntu od dewelopera w ramach umowy o
    zakupie mieszkania? czy grunt jest opodatkowany 22% czy 7% czy 0%?
    jeśli jest opodatkowany, to czy istniej jakieś rozwiązanie zamknięcia
    umowy zakupu SAMEGO GRUNTU od dewelopera przed 1.V.2004, tak, żeby nie
    płacić VATu? czy w ogóle można jakoś jeszcze uciec od podatku VAT za
    grunt pod mieszkanie?

    dzięks za jakiekolwiek info, bo nie wiem czy już zacząć sprzedawać nerkę ;)

    pozdrawiam