  • 1. Data: 2004-02-24 17:46:48
    Temat: Czy warto rozliczyć się razem z współmałżonką, czy osobno??
    Od: "Moolo" <b...@e...pl>

    Mam prośbę o poradę, mianowiecie: rozliczając się współnie z małżonką,
    wchodzimy w III próg skali podatkowej (40%), buduję równocześnie dom i
    korzystam z ulgi budowlanej.
    Wobec powyższego, czy bardziej opłacałoby nam się rozliczać osobno??
    Co z ulgą budowlaną? Czy oboje moglibyśmy z niej skorzystać (dotychczas
    wszelkie rachunki są wystawiane na mnie) ???
    Bardzo proszę o porady, (też o ewentualne podstawy prawne takowych) za co z
    góry dziękuję :-)

  • 2. Data: 2004-02-24 18:41:43
    Temat: Re: Czy warto rozliczyć się razem z współmałżonkš, czy osobno??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Moolo napisał:

    > Mam pro?bę o poradę, mianowiecie: rozliczajšc się współnie z małżonkš,
    > wchodzimy w III próg skali podatkowej (40%), buduję równocze?nie dom i
    > korzystam z ulgi budowlanej.

    Chcesz powiedziec że rozliczając sie osobno żaden z was nie wchodzi w
    trzeci próg??
    Cuda, niewidy na patyku. ;-)

    > Wobec powyższego, czy bardziej opłacałoby nam się rozliczać osobno??

    Nie znam sytuacji w której nie opłaca sie rozliczać razem.
    Na rozliczeniu wspólnym mozna zarobić albo nie stracic w stosunku do
    rozliczenia oddzielnego.
    Na osobnym mozna nie stracic albo stracić w stosunku do wspólnego.
    Zarobic sie nie da.

    > Co z ulgš budowlanš? Czy oboje mogliby?my z niej skorzystać (dotychczas
    > wszelkie rachunki sš wystawiane na mnie) ???

    I tak macie tylko jedną ulgę, co za róznica na kogo są rachunki?

    Maddy

    ps. ustaw sobie kodowanie!!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl