  • 1. Data: 2004-02-24 19:10:50
    Temat: Siec komputerowa
    Od: "Pawel" <p...@t...internetdsl.pl>

    Prosze o porade w sprawie sieci komputerowej.
    Otoz mam w bloku nieduza siec - 10 uzytkownikow, ludzie placa tyle ile
    akurat potrzeba na oplate rachunku za internet i za prad ktory zuzywa serwer
    (ojciec elektryk - wyliczyl :) ) Mam wiec pytanie - co zrobic, zeby sie do
    mnie skarbowka nie przyczepila? Nie mam z tego zarobku, nie chce zakladac
    zadnej dzialanosci gospodarczej, nie chce papierow i wogole zadnych
    problemow :) Nie znam sie oczywiscie na podatkach. Doszly mnie sluchy ze da
    sie jakos podciagnac cala ta "dzialanosc" pod Stowarzyszenie. Jesli to
    prawda, to prosze o porady co i jak. Jesli sa jakies inne sposoby, to
    naprawde bede wdzieczny za podpowiedzi.

    --
    Pawel
    f u cn rd ths, u cn gt a gd jb n cmptr prgrmmng.

  • 2. Data: 2004-02-25 15:55:15
    Temat: Re: Siec komputerowa
    Od: "*Cezary Śpiewak-Dowbór*" <c...@t...pl>

    W wiadomości: c1g7o0$ead$...@n...news.tpi.pl,
    użytkownik przedstawiający się jako "Pawel" naskrobał:
> [...]
    > "dzialanosc" pod Stowarzyszenie. Jesli to prawda, to prosze o porady
    > co i jak. Jesli sa jakies inne sposoby, to naprawde bede wdzieczny za

    Stowarzyszenie musi mieć minimum 15 członków.
    W skrócie:
    - trzeba napisać statut
    - musi się odbyć zebranie założycielskie
    - trzeba zarejestrować stowarzyszenie w sądzie
    Poza tym to google prawdę Ci powie :-)
    "(...) nie chce papierow (...)" - tak się nie da...

    --
    POzdrawiam,
    *Cezary Śpiewak-Dowbór*

    ]== c...@t...pl
    ]== Gadu-Gadu: 2644148

  • 3. Data: 2004-02-25 20:53:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, *Cezary Śpiewak-Dowbór* wrote:

    >+ W wiadomości: c1g7o0$ead$...@n...news.tpi.pl,
    >+ użytkownik przedstawiający się jako "Pawel" naskrobał:
    >+ > Prosze o porade w sprawie sieci komputerowej.

    "nie wiecie o co prosicie". Znasz ten tekst ?
    Znaczy: domagasz się wypowiedzi doradzcy lub adwokata.
    Albo kogoś kto zaryzykuje 50 000 zł kary.
    Nic z tego, ja np. najwyżej skomentuję ;>

> [...]
    >+ > zuzywa serwer (ojciec elektryk - wyliczyl :) ) Mam wiec pytanie - co
    >+ > zrobic, zeby sie do mnie skarbowka nie przyczepila?

    A ja inne: a to skarbówka jedna ? Wiesz że na "udostępnianie"
    trzeba dać zgłoszenie do URTiP czy jak mu tam - i żeby je
    uzyskać trzeba mieć (czy DG, czy stowarzyszenie czy inny twór)
    wpis o "udostępnianiu internetu" właśnie ?
    I że ze dwa czy trzy lata temu (przed zmianą przepisów i złagodzenia
    z koncesji na zgłoszenie) jak postanowiono jakiejś małej firmie
    (z Miasteczka Śląskiego zdaje się, na pewno gdzieś z okolic
    Tarnowskich Gór) zrobić "pokazówkę" to zrobiono (bo zdaje się
    wtedy też wielu "udostępniających" było) ?
    Że to podpadało pod koncesję to i kara była wyższa: pół
    miliona. Zeznaję że nie wiem ile jest max za "udostępnianie
    bez zgłoszenia", ale coś tam pewnie się ostało :[
    [...]
> [...]
    >+ > papierow i wogole zadnych problemow :) Nie znam sie oczywiscie na
    >+ > podatkach. Doszly mnie sluchy ze da sie jakos podciagnac cala ta

    Problem w tym że stowarzyszenie to chyba CIT musi rozliczać.
    Po prawdzie nie musi mieć dochodów itp., ale *bez* wykazania
    *na co* przeznaczasz wpływy i jakie masz koszty chyba się
    nie obejdzie.
    Coś mi się zdaje że gdzieś widziałem hasło "księgowość
    uproszczona" (pod warunkiem że nie prowadzi DG), ale po
    pierwsze nie wiem - a po drugie to jednak jest wycinek
    pełnej księgowości a nie KPiR (faktycznie uproszczona,
    tylko dla celów podatkowych - bez wydzielania "pieniedzy
    w kasie" czy magazynu :))

    [...]
    >+ Stowarzyszenie musi mieć minimum 15 członków.
    >+ W skrócie:
    [...]
    >+ "(...) nie chce papierow (...)" - tak się nie da...

    Ano :)
    GUS, US, zgłoszenia i tak nie obejdzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)