  • 1. Data: 2006-04-05 12:17:25
    Temat: Rozliczenie z pracy na zlecenie
    Od: e...@p...onet.pl

    Witam

    Kwiecień się zaczął a ja nadal nie wiem jak mam się rozliczyć z
    Urzędem Skarbowym z mojej pierwszej pracy. Odbywałem praktyki
    studenckie w pewnej firmie i miałem tam podpisana umowę zlecenia.
    Zarobiłem za miesiąc praktyki 850 zł brutto.

    Moje pytanie: czy ta suma kwalifikuje mnie do zapłacenia podatku, a
    jeśli tak to, jaki mam PIT wypełnić i czy poradzę sobie z tym sam,
    nie mając żadnego z tym doświadczenia.

    Bardzo proszę o jakieś odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Elminster

  • 2. Data: 2006-04-05 13:03:26
    Temat: Re: Rozliczenie z pracy na zlecenie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >
    > Moje pytanie: czy ta suma kwalifikuje mnie do zapłacenia podatku, a
    > jeśli tak to, jaki mam PIT wypełnić i czy poradzę sobie z tym sam,

    Do końca lutego firma powinna ci przysłać PIT-8/11. Jak nie przysłali
    to się upomnij, bo jest już mało czasu.
    Musisz sie rozliczyć. Jeśli zleceniodawca zapłacił za ciebie normalną
    zaliczkę to dostaniesz z urzędu skarbowego zwrot około 165 zł.
    Wypełnisz PIT-37. Jeśli potrafisz czytać, pisać i liczyć to sobie
    poradzisz.

  • 3. Data: 2006-04-05 13:05:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jeszcze uzupełnienie
    Jeśli nie masz nadanego numeru NIP to musisz także wypełnić druk NIP-3

  • 4. Data: 2006-04-05 13:30:28
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Podatek juz zapłacił za ciebie pracodawca, ty składajac odpowiedni PIT
    możesz go odzyskac.Powodzenia.

  • 5. Data: 2006-04-06 00:50:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@n...pl wrote:

    > Podatek juz zapłacił za ciebie pracodawca, ty składajac odpowiedni PIT
    > możesz go odzyskac.Powodzenia.

    Podatek zawsze płaci pracownik.
    Pracodawca ma obowiązek potrącić co najwyżej zaliczki na podatek, które
    do zapłaty podatku mają się nijak.

  • 6. Data: 2006-04-08 16:30:52
    Od: "Elminster" <e...@p...onet.pl>

    No i mam kolejny problem. Właśnie wypełniam pit-37.

    Podstawa obliczania podatku wyszła mi 680,00 zł. W objaśnieniach do
    formularzu kazali tak liczyć: 680 * 19% - 530,08= -400,88 no i według
    instrukcji mam wpisać 0. Ale czy to o to chodzi? Czy mam w ogóle
    składać zeznanie skoro do rozliczenia wychodzi mi 0 zł???? czy skoro
    wyszło mi 129, 20 zł to może nie powinnienem już nic odejmować???

    Zaciekawiło mnie jeszcze, że 680 * 19 % =129,20 zł, a tyle mam w
    dokumencie od pracodawcy w kolumnie zaliczka pobrana przez
    płatnika.... Czy ktoś wie, o co w tym chodzi??

    Proszę o jakieś wskazówki, bo już się w tym pogubiłem :/

  • 7. Data: 2006-04-10 07:28:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Elminster wrote:

> [...]
    > formularzu kazali tak liczyć: 680 * 19% - 530,08= -400,88 no i według
    > instrukcji mam wpisać 0. Ale czy to o to chodzi? Czy mam w ogóle

    Tak o to chodzi.

    > składać zeznanie skoro do rozliczenia wychodzi mi 0 zł???? czy skoro

    Masz składać zeznanie.

> [...]
    > dokumencie od pracodawcy w kolumnie zaliczka pobrana przez
    > płatnika.... Czy ktoś wie, o co w tym chodzi??

    Chodzi o to, że płatnik pobrał zaliczkę na podatek 129,20. Teraz gdy
    złożysz zeznanie Urząd Skarbowy taka kwotę zwróci. Więc jeśli masz
    jakiś rachunek bankowy to wypełnij NIP-3 i podaj jego numer. Na PIT-37
    dopisz gdzieś przy kwocie zwrotu coś w stylu: "Zwrot na rachumek
    bankowy. NIP-3 złożony" Jak nie podasz rachunku to zwrócą ci pocztą
    kilka złotych mniej bo potrącą koszt przekazu.

  • 8. Data: 2006-04-10 13:27:06
    Od: "Elminster" <e...@p...onet.pl>

    Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Elminster