eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty › Re: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
    Date: Mon, 2 Apr 2012 21:47:22 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <jld6pa$luu$5@inews.gazeta.pl>
    References: <20435322.264.1333053763785.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbq18>
    NNTP-Posting-Host: lin.kompas.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333403242 22494 212.182.100.138 (2 Apr 2012 21:47:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 21:47:22 +0000 (UTC)
    X-User: jureqq
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:235415
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:42:43 -0700, J napisał(a):

    1) Jeżeli chodzi o ZUS'y to w którym miesiącu mam je
    > zapisać i dodać do kosztów w KPiR ? Marcu ? Mam podać łączną kwotę wraz
    > z odsetkami, czy one się nie wliczają do kosztów?

    Za miesiąc faktycznej zapłaty. I oczywiście bez odsetek.

    >
    > 2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam
    > naliczyć zaliczę należną dla każdego miesiąca z odjęciem kosztów dla
    > danego miesiąca ?

    Najlepiej to robisz osobną wpłatę dla każdej zaliczki za każdy miesiąc. I
    oczywiście dla zaliczek liczysz przychody i koszty narastająco od
    początku roku.

    > 3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, którą mam zapisaną
    > odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesiącu marzec otrzymałem korektę
    > pomniejszającą wydatek z faktury oryginalnej... jak należy poprawnie
    > odliczyć ten wydatek ?

    Jeszcze do niedawna wszystkie interpretacje były takie, że to zależy od
    przyczyny korekty: błąd na fakturze oryginalnej - korygujemy w miesiącu
    oryginalnej, później udzielony upust - w miesiącu udzielenia upustu (i
    zapewne wystawienia faktury korygującej). Ale podobno ostatnio to się
    zmienia i coraz częściej każą zawsze korygować w miesiącu oryginału.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1