eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe. › Re: Rozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe.
    Date: Fri, 6 Jul 2007 22:48:38 +0200

    On Fri, 6 Jul 2007, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello tommyz,

    ...idąc dalej, samo "nieudokumentowane nabycie" byłoby tylko naruszaniem
    przepisów podatkowych. Ale dalej pewnie mogłoby paść pytanie, czy nie było
    to wprowadzanie do obrotu towarów z szarej strefy.

    > Ale co kontrola stwierdzi? Że nie wliczyłem w koszty uzyskania
    > przychodów materiałów włożonych w utworzony towar i w ten sposób
    > _zawyżyłem_ dochód i zapłaciłem _większy_ podatek.

    E tam.
    Załóż, że masz szwagra który zupełnie "na lewo" coś tam produkuje,
    no i teraz to co wyoprodukował jako "szara strefa" (nie płacąc
    m.in. podatków i innych należnych opłat) chce wprowadzić do obrotu.
    Możesz wytłumaczyć dlaczego właśnie przyjęcie towarów handlowych
    i materiałów podstawowych objęte jest rygorem pilnego ujęcia
    w dokumentach - w odróżnieniu od innych wydatków?
    IMO - właśnie dlatego. Aby nie dało działać się w ten sposób, że
    podatnik wprowadza do obrotu produkcję "szarej strefy", w razie
    kontroli tłumacząc się że "nie wpisał bo on do dwudziestego
    a faktura przyjdzie za tydzień"!

    > Wykonałem RTFM i - niestety - doczytałem się: par. 11 ust. 4 pkt 3 -
    > dotyczy on jednak zakupu materiałów a nie remanentu początkowego.

    No dobra. A teraz pytanie jaki jest CEL przepisu o zakupie
    materiałów, i czym różni się ów cel od celu wpisywania remanentu
    początkowego?
    Tak, literalna wykładnia prawa ma pierwszeństwo.
    Ale po niej następować mogą inne - systemowa, celowościowa... czy
    jak im tam (zawsze muszę sprawdzać, bo nie pamiętam :))

    > Od sporządzenia spisu, na szczęście.

    ...a spis kiedy? ;)

    pzdr, Gotfryd