    From: "Bogus" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozumienie prawa
    Date: Sun, 4 Jul 2004 12:29:01 +0200

    W tej chwili wg obowiązujących przepisów dot. leasingu operacyjnego, wykupu
    auta za kwotę określoną w umowie (te 6% u ciebie) może dokonać TYLKO
    leasingobiorca. Fundusz lesingowy nie może wystawić takiej f-ry nikomu
    innemu. Wszyscy inni mogą kupić ten samochód za cenę rynkową, jeśli
    leasingodawca nie skorzysta z wykupu. A więc wartość nabycia środka trwałego
    (i jednoczesnie podstawa amortyzacji) to wartość z faktury od leasingodawcy
    (pomniejszona o "odliczalny" VAT). To oczywiście wcale nie oznacza, że auto
    warte jest tylko 6%. 6% jest to jego wartość księgowa dla leasingobiorcy.
    Wartość rynkowa to oczywiście zupełnie co innego i jeśli sprzedasz ten
    samochód zaraz po jego wykupieniu z leasingu, to fakturę wystawisz (i
    skasujesz klienta) na kwotę wartości rynkowej (po 3 latach około 50-60%
    wartości). Odpowiednie podatki także zapłacisz wtedy od tej większej
    wartości

    Pozdrawiam
    Bogus

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bogus,
    >
    > dzieki za odpowiedz. Wydaje sie, ze obaj sie mylimy co do wartosci
    > samochodu, jaka nalezy przyjac przy amortyzacji po wykupieniu go od
    > leasingodawcy...
    >
    > Zobacz link:

    http://firma.onet.pl/forum.html?DB=10000&ITEM=7020&a
    id=31515813&ptype=artykul