    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałtu przychodów ewidencjonowanych, stawka i inne.
    Date: Mon, 23 Feb 2004 19:32:23 +0100

    On Mon, 23 Feb 2004, designer wrote:
    [...]
    >+ - Jeśli tak, to jaka będzie jego stawka i czy ewentualnie inne
    >+ sformułowanie przedmiotu działalności może na tą stawkę wpłynąć.

    O nie. Na stawkę wpływa klasyfikacja *danej transakcji* a nie
    to co masz we wpisie.

    >+ - Posiadam obecnie działalność gospodarczą od 3 lat zawieszoną (o innej
    >+ nazwie, przedmiocie oraz lokalizacji w stosunku do tej, którą chce
    >+ założyć) opodatkowaną w postaci karty podatkowej, czy może to rodzić
    >+ jakieś problemy?

    Chwila, ty chcesz się "rozdwoić" ?
    To się nazywa schizofrenia, czy jakoś tak :)
    Wiesz co powiedział Ludwik (bodajże) XV ?
    No to sobie strawersuj: "firma to ja".
    MASZ już działalność i powinieneś ZMIENIĆ sposób opodatkowania, ale
    formalnie jest już za późno: zdaje się że do 20 stycznia trzeba
    było wyłożyć naczelnikowi US jak się chcesz opodatkować.
    Oczywiście to nie znaczy że żaden "myk" się nie może znaleźć (aczkolwiek
    chyba łatwiej "na KPiR", nie wiem czy "na ryczałt" się da), no i nie
    wiem jak jest przy "odwieszaniu" DG w US.

    >+ - Znalazłem gdzieś wzmiankę, że nie można być opodatkowanym w tej
    >+ formie, jeśli w tym lub poprzednim roku podatkowym pracowało się w
    >+ firmie o tej samej formie działalności.

    ORAZ UTRZYMUJE SIĘ Z TĄ FIRMĄ KONTAKTY GOSPODARCZE.
    Jedna faktura od nich albo dla nich i wylot na KPiR.

    >+ Na początku poprzedniego roku
    >+ pracowałem w firmie, która zajmowała się produkcją urządzeń
    >+ elektronicznych. Czy w związku z tym przepis ten mnie dotyczy?

    "to zalezy". Czy chcesz z nimi współpracować czy wręcz przeciwnie ;)

    >+ Jeśli znacie odpowiedź na te pytania, z góry dziękuje.

    Hm... miałem napisać: "znam, nie napiszę, podziękowania przyjąłem" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)