  • 1. Data: 2007-03-14 17:50:38
    Temat: S.C. > Sp. J. jaki limit
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Jaki wysokosć obrótów firmy powoduje konieczność
    przekształcenia się ze spółki cywilnej w spółkę jawną ?
    Wiem że kiedyś było 400.000 Euro, ale czy coś się zmieniło
    ? Bo ktoś sugerował mi że 800.000 Euro.

    No i gdzie to jest zapisane, w jakiej ustawie ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2007-03-14 18:02:13
    Temat: Re: S.C. > Sp. J. jaki limit
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 14 marca 2007 (18:50:38) można przeczytać:
> [...]
    L> Wiem że kiedyś było 400.000 Euro, ale czy coś się zmieniło
    L> ? Bo ktoś sugerował mi że 800.000 Euro.

    L> No i gdzie to jest zapisane, w jakiej ustawie ?

    w KSH znalazłem:
    Art. 26
    § 4. Spółka, o której mowa w art. 860 Kodeksu cywilnego (spółka cywilna),
    może być przekształcona w spółkę jawną. Przekształcenie wymaga zgłoszenia
    do sądu rejestrowego przez wszystkich wspólników. Jeżeli przychody netto
    spółki cywilnej w każdym z dwóch ostatnich lat obrotowych osiągnęły wartość
    powodującą, zgodnie z przepisami o rachunkowości, obowiązek prowadzenia
    ksiąg rachunkowych, zgłoszenie jest obowiązkowe i powinno nastąpić w terminie
    trzech miesięcy od zakończenia drugiego roku obrotowego. Przepisy § 1-3
    stosuje się odpowiednio.

    Wynika z tego że limit to 800.000 Euro, ale kilka lat temu limitem
    było 400.000 EUro. Czy ktoś może to potwierdzić ?
    Z czego to wynikało ?
    Pamiętam też dyskusję, czy spółka jawna musi prowadzić pełną
    księgowość, czyli że nie mogło być wtedy takiego zapisu...

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas