  • 1. Data: 2006-05-04 10:52:24
    Temat: SC a ulga w ZUSie
    Od: "Sebel" <s...@d...pl>

    Witam,
    Ja jestem stary (>26 lat) i prowadze działalność długo (>2 lata), moja
    dziewczyna jest młoda (<26 lat), jest studentką - zamierzamy otworzyć
    wspólny biznes w postaci SC - i w związku z tym mam pytanie czy w przypadku
    SC obowiazuje ulga w ZUSie (dla mojej dziewczyny jako osoby rozpoczynajacej
    dzialalność) i może jeszcze jako studentki?
    Jak to jest i gdzie o tym poczytać? - nie chcielibyśmy się wkopać na
    początku.
    Pozdrawiam
    Sebel

  • 2. Data: 2006-05-04 12:04:01
    Temat: Re: SC a ulga w ZUSie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sebel napisał(a):
> [...]
    > dzialalność) i może jeszcze jako studentki?
    > Jak to jest i gdzie o tym poczytać? - nie chcielibyśmy się wkopać na

    IMHO, do SC przystępują dwie osoby prowadzące DG, więc każdą z nich
    osobno dotyczy (lub nie) ulga.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-04 17:21:29
    Od: "Sebel" <s...@d...pl>

    Hm... w zasadzie słuszna uwaga.
    A czy ulga w Zusie kumuluje sie z byciem studentem? tj. ulga to naliczanie
    składek od 30% minimlanego wynagrodzenia a bycie studentem to niepłacenie
    składki emerytalnej?

  • 4. Data: 2006-05-04 17:40:44
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 maj o godzinie 19:21, na pl.soc.prawo.podatki, Sebel napisał(a):

    > A czy ulga w Zusie kumuluje sie z byciem studentem? tj. ulga to naliczanie
    > składek od 30% minimlanego wynagrodzenia...

    To nie jest 30% *minimalnego* wynagrodzenia - tylko 30% średniego
    wynagrodzenie w sferze przedsiębiorstw (a dla UZ wraz z nagrodami z zysku).

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-05-04 19:01:07
    Od: t <t...@o...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > To nie jest 30% *minimalnego* wynagrodzenia - tylko 30% średniego
    > wynagrodzenie w sferze przedsiębiorstw (a dla UZ wraz z nagrodami z zysku).

    Dobrze Sebel napisał - albo 30% _minimalnego_ albo 60% _średniego_

  • 6. Data: 2006-05-04 19:35:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Sebel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > składek od 30% minimlanego wynagrodzenia a bycie studentem to niepłacenie
    > składki emerytalnej?

    Od kiedy jest taka ulga?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-05 07:41:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 maj o godzinie 21:01, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Dobrze Sebel napisał - albo 30% _minimalnego_

    Right
    Mea culpa.

    > albo 60% _średniego_

    Ale to nie dla "promocyjnych" płatników tylko "popromocyjnych" ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 8. Data: 2006-05-05 08:44:18
    Od: t <t...@o...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Ale to nie dla "promocyjnych" płatników tylko "popromocyjnych" ;)

    Ano dokładnie :)

    [ Albo przedpromocyjnych ;) ]

  • 9. Data: 2006-05-08 19:40:45
    Od: "Bartek P." <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > składek od 30% minimlanego wynagrodzenia a bycie studentem to niepłacenie

    Witam, art. 18a ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - 30 %
    minimalnego wynagrodzenia.

    Nie kumuluje się ulg (ZUS nie jest tak dobromyślną instytucją)

    Spółka cywilna nie jest podmiotem prowadzącym działaność gospodarczą w myśl
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Prowadzącymi są wspólnicy -
    więc przysługuje ulga.

    Bartłomiej P.