    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SD-3 podatek od darowizny - co dołączyć?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 05:32:41 -0600

    WAM wrote:

    > Ja zrobilem jedna umowe darowizny nienotarialna, pieniadze dostalem w
    > 3 przelewach rozciagnietych w czasie (pierwszy w dniu umowy, ostatni
    > 20 dni pozniej). Druk w US zlozylem *jeden* wraz z kopia umowy i
    > potwierdzeniami przelewow - bylo to 8 miesiecy temu i na razie US nic
    > sie nie czepial ze mialyby byc 3 druki.

    moze, ale nie musi.
    jak pamietam to na podatek masz 14/30 dni (skreslic niewlasciwe) od dnia
    darowizny.
    Jak najbardziej kilka darowizn od tej samej osoby mozesz wrzucic na
    jeden druczek, byle sie tylko w terminie zmiescic.
    Jak ci kiedys US sprawdzi jak te darowizny lecialy w czasie, to jak
    najbardziej jeden druczek ci uzna i z tym nie bedzie problemu, ale
    policzy ci odsetki za nieterminowe wplacenie podatku i bedziesz musial
    doplacic.
    Jak kilka darowizn lapie sie na jeden okres zapaty, to jak najbardziej
    jeden druczek wystarczy.

    > US chce kopie umowy.

    US chce "cos", z czego wynikalby charakter zawartej umowy. Oczywiscie
    ustnie ciezko cos wykazac, ale niekoniecznie musi to byc umowa darowizny.
    Moze to byc oswiadczenie o darowiznie, moze byc wyciag z konta, a moze
    byc tez zwykle oswiadczenie. Przeciez bogata ciocia z hameryki nei
    bedzie sporzadzala umowy darowizny dajac mi obraz van Gogha.
    Mimo to poatek od darowizny sie nalezy.
    Poprostu do druczka nalezy dolaczyc "cos". Chocby wycene fachowca
    okreslajacego wartosc darowizny plus wlasne oswiadczenie co i od kogo
    sie dostalo.