  • Data: 2005-11-04 22:45:47
    Temat: Re: ŚT - ulepszenie - KUP - likwidacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Nov 2005, gonia wrote:

> [...]
    [...]
    > no nie.....
    > pamietam, mialam czytaz ze zrozumieniem
    > ale okazuje sie, ze niekoniecznie moje zrozumienie ma wchodzic w gre

    Ok, ok.

    > ja to rozumiem, ze nikt mi nie broni amortyzowac olowka, ale musze go wpisac
    > do EST TYLKO WTEDY JAK BEDZIE WART >3500

    Problem w tym że powyżej mamy zdanie złożone i wywiodłas relację
    której IMHO w oryginalnym zestawie pytanie Gregora - moja
    odpowiedz nie było !

    To chyba jest cały haczyk w dyskusji... owo "ale".

    > a jak bedzie nizsza?

    Do tego se zwyczajnie nie odnosilem. Ani slowa na ten temat
    nie było w rzeczonym mailu.
    Odwrotnosć do "musisz wpisać" - czyli "nie musisz wpisać" :)

    > i bede amortyzowac? to nie musze wpisywac?

    Zadałas mi OSOBNE pytanie - na które OSOBNO odpowiedziałem.

    > ale Ty tak napisales!

    Sam wpadłem w pułapkę: w cytacie wyżej miało być >>jakobym pisał
    że "tylko wtedy wolno"<< :[
    Krótko mówiac: powinienem zostać ukarany "standardowa kara
    przewidziana dla twórców ustawy o VAT". Za niejasne wyrażanie
    się :>

    > jeszcze raz na spokojnie

    Taaa jest :) - nie zawadzi.

    > tam nie jest napisane TYLKO WTEDY ?

    "musisz tylko wtedy"
    Negujemy:
    "w przeciwnym przypadku nie musisz" !

    Zdanie które nie padło a do którego *prawdopodobnie* pijesz to IMO:
    "tylko wtedy wpisujesz"
    negujemy:
    "w przeciwnym przypadku nie wpisujesz".

    Rozumiem co zapisałem niezjadliwie... i thx za upór :)

    > a.....widzisz, skoro ja tak zrozumialam, to moze jeszcze z 1 osoba tez tak
    > zrozumiec

    No to mamy jasnosc.
    Jesli powiadasz że moja odpowiedz była na srednim poziomie ustawy
    o VAT (czyli pewien element mógł stanowić niechcacy pułapkę) to
    przystaję na takie stanowisko :)

    > moim zdaniem, powinno to byc: nie bronisz, ale skoro amortyzujesz, to
    > pamietaj o wpisie do EST

    OK

    > natomiast musisz wpisac do EST tylko wtedy jak bedzie wiecej jak 3500
    > oznacza, ze jak mniej to nie musisz

    Kiedy takie stwierdzenie dla mnie było szokiem :)

    > - idac Twoim tokiem

    ...a nie nie, to tylko przy wniosku jak wyżej :)

    > mozna stwierdzic, ze
    > mozesz ale nie musisz - a to chyba niezupelnie tak, skoro jednak decydujesz
    > sie na amortyzacje

    Oczywiscie. Wpis oznacza przymus amortyzacji i prawo zaliczania w KUP
    jedynie odpisów. Nie mam zamiaru podważać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)