    From: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ŚT - ulepszenie - kilka pytań.
    Date: Thu, 23 Apr 2009 21:34:38 +0200

    > Kupiłem komputer, do którego w sklepie dorzucono w cenie promocyjnej
    > kamerę internetową.
    > Wszystko jest na jednej fakturze, jako osobne pozycje. jak mam teraz to
    > zaksięgować, komputer jako ŚT i w deklaracji VAT wpisać w "nabycie
    > towarów i

    pytanie które powinieneś sobie zadać to czy dany podzespół potrafi
    wykonywać jakąś czynność bez współdziałania z komputerem, jeśli nie to
    można domniemywać że zwiększa kwotę zakupu komputera

    jest to do zrozumienia na przykładzie komputer-urządzenie
    wielofunkcyjne, jeśli urządzenie może działać jako tako bez komputera to
    jest urządzeniem autonomicznym, jeśli nie to jest peryferiami komputera

    w przypadku gdy Twoja kamerka wraz z komputerem będzie kosztować 3501PLN
    netto to chyba wiesz już jak to traktować, chyba że jest to kamera IP to
    wtedy jest to urządzenia autonomiczne

    Andrzej