  • 1. Data: 2009-04-23 10:52:12
    Temat: ŚT - ulepszenie - kilka pytań.
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Pisałem w wątku Faktura - Korekta - Nowa Faktura..., ale ponieważ pytanie
    nie dotyczy korekty więc zapytam w nowym wątku.

    Kupiłem komputer, do którego w sklepie dorzucono w cenie promocyjnej kamerę
    internetową.
    Wszystko jest na jednej fakturze, jako osobne pozycje. jak mam teraz to
    zaksięgować, komputer jako ŚT i w deklaracji VAT wpisać w "nabycie towarów i
    usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych", a kamerę do "nabycie
    towarów i usług pozostałych"?
    Kamera może być ulepszeniem? Potraktować to jako komplet i wszystko do ŚT?

    Czy jak się kupuje części do ulepszenia to wpisuje się to w deklaracji VAT w
    "nabycie towarów
    i usług pozostałych", czy też nabycie ŚT?

    Tak na marginesie jakie to usługi mogą zostać zaliczone do ŚT?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 2. Data: 2009-04-23 10:56:47
    Temat: Re: ŚT - ulepszenie - kilka pytań.
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Jeszcze jedno gdzie w deklaracji VAT wpisać oprogramowanie kupione
    oddzielnie. Jest to WNiP, czyli "nabycie

  • 3. Data: 2009-04-23 12:40:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:56:47 +0200, MariuszM napisał(a):

    > Jeszcze jedno gdzie w deklaracji VAT wpisać oprogramowanie kupione
    > oddzielnie. Jest to WNiP, czyli "nabycie towarów i usług pozostałych"?

    Jaka cena?

  • 4. Data: 2009-04-23 14:12:20
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Jaka cena?

    Ok 500 zł netto.

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 5. Data: 2009-04-23 19:34:38
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

> [...]
    > Wszystko jest na jednej fakturze, jako osobne pozycje. jak mam teraz to
    > zaksięgować, komputer jako ŚT i w deklaracji VAT wpisać w "nabycie

    pytanie które powinieneś sobie zadać to czy dany podzespół potrafi
    wykonywać jakąś czynność bez współdziałania z komputerem, jeśli nie to
    można domniemywać że zwiększa kwotę zakupu komputera

    jest to do zrozumienia na przykładzie komputer-urządzenie
    wielofunkcyjne, jeśli urządzenie może działać jako tako bez komputera to
    jest urządzeniem autonomicznym, jeśli nie to jest peryferiami komputera

    w przypadku gdy Twoja kamerka wraz z komputerem będzie kosztować 3501PLN
    netto to chyba wiesz już jak to traktować, chyba że jest to kamera IP to
    wtedy jest to urządzenia autonomiczne

    Andrzej