    From: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ST,wyposazenie a 10 000 ponizej roku
    Date: Wed, 23 Feb 2005 11:10:17 +0100

    Dnia 05-02-23 05:40 Mieczysław napisal(a), co nastepuje:

    > nie możesz zaliczyć jej w koszty bo jest to ŚT - nie ma znaczenia dla
    > celów zaliczenia do ŚT czas używanie przez ciebie - ważny jest fakt że
    > maszyna sama w sobie może być używana dłużej.

    Czy aby na pewno? Bo ja zawsze słyszałem inaczej (że to podatnik określa
    przewidywany okres uzytkowania i chodzi o użytkowania u danego
    podatnika). Na potwierdzenie, informacja o stosowaniu prawa podatkowego
    ze stron Izby Skarbowej w Gdańsku
    (http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1359). Cytat (wielkie litery
    moje):
    "
    Jednym z tych warunków jest przewidywany okres używania rzeczy, który
    musi dłuższy niż rok. Jest to jedyny w pełni *SUBIEKTYWNE* kryterium
    kwalifikowania składnika majątku do środków trwałych, bowiem przewidywany
    okres używania *OKREŚLA SAM PODATNIK*, nie ponosząc żadnych konsekwencji
    podatkowych, gdy okres użytkowania, który miał wg podatnika trwać dłużej
    niż rok, faktycznie okazał się krótszy.
    Jeżeli zatem Podatnik określi, że przewidywany okres użytkowania
    przez niego składnika majątkowego (miejsca parkingowego) będzie trwał
    krócej niż rok, to wydatki poniesione na nabycie tego składnika może
    zaliczyć bezpośrednio w ciężar kosztów uzyskania przychodów już w chwili
    poniesienia tych wydatków."

    Więc może jednak da się zaliczyć bezpośrednio w koszty (pamiętając o
    ewentualnej korekcie, gdyby okres uzytkowania wyniósł powyżej 1 roku).

    Bo wpisanie jako towar handlowy może powodować trudności z zaliczaniem
    do KUP, wydatków poniesionych na eksploatację maszyny.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski