  • 1. Data: 2006-09-24 11:13:50
    Temat: Sama nazwa skrocona na fakturze
    Od: "Franek" <...@a...com>

    Jezeli moja 1-os DG nazywa sie "DOMUS" Franek Jurkiewicz
    a w US mam dodatkowo podana nazwe skrocona "DOMUS"
    to czy na FV moi kontrahenci moga pisac samo "DOMUS" i moj NIP?

    Czy ja rowniez jak wystawiam komus fakture to moge pisac sama moja nazwe
    skrocona?

  • 2. Data: 2006-09-24 17:45:15
    Temat: Re: Sama nazwa skrocona na fakturze
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Franek napisał(a):
> [...]
    > to czy na FV moi kontrahenci moga pisac samo "DOMUS" i moj NIP?
    >
    > Czy ja rowniez jak wystawiam komus fakture to moge pisac sama moja nazwe

    w jednoosobowej DG nazwą firmy jest imie i nazwisko

  • 3. Data: 2006-09-24 18:05:25
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    Garvey wystukał oto coś takiego:

    > w jednoosobowej DG nazwą firmy jest imie i nazwisko

    To i ja się wtrącę. Mam program gdzie jest możliwość wprowadzenia jedynie
    nazwy firmy, więc na wydrukowanej fakturze też jako sprzedawca widnieje sama
    nazwa. Czy us może się przyczepić, gdyż nad rubryką sprzedawca widnieje
    pieczątka z nazwą oraz inieniem i nazwiskiem sprzedawcy?

  • 4. Data: 2006-09-24 18:32:23
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > w jednoosobowej DG nazwą firmy jest imie i nazwisko

    Tak i tak to jest zgloszone do urzedu miasta, ale US ma na formularzu
    pozycje:
    nazwa pelna i nazwa skrocona.

    I jako nazwe skrocona podalem moja nazwe BEZ nazwiska.
    I teraz pytanie czy tak moze byc, skoro US o tym wie, ma moj NIP,
    wiec z identyfikacja nie powinno byc problemow.

    No chyba ze pole Nazwa skrocona na formularzu jest zarezerwowane jedynie
    dla osob prawnych czy cos takiego. Ewentualnie jest po to, zebym mogl wpisac
    samo nazwisko, ale nie wydaje mi sie

  • 5. Data: 2006-09-24 18:54:54
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Franek napisał(a):

> [...]
    > dla osob prawnych czy cos takiego. Ewentualnie jest po to, zebym mogl wpisac

    mi wytlumaczyli ze w polu nazwa skrocona moge wpisac cokolwiek byle by
    tez bylo tam imie i nazwisko (w skrajnym przypadku wpisac w pole nazwa
    skrocona tylko imie i nazwisko; gosciu proponowal "ELEKTRON Imię Nazwisko")

    ja wpisalem to samo w obu pozycjach: "Usługi Jakieśtam Imię Nazwisko"

    natomiast w ZUSie mam jako nazwe skrocona "Usługi Jakieśtam Nazwisko"
    (bo bylo za malo kratek :P)

  • 6. Data: 2006-09-25 07:53:42
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 wrz o godzinie 19:45, na pl.soc.prawo.podatki, Garvey napisał(a):

    > w jednoosobowej DG nazwą firmy jest imie i nazwisko
    ^^^^^^^^^^^
    Ale się wystawiłeś Gotfrydowi :P
    Poczytaj posty - z ubiegłego tygodnia nawet - a będziesz już wiedział ze
    napisałeś iż masło jest maślane :))))

    --
    Herbi
    25-09-2006 09:53:39

  • 7. Data: 2006-09-25 11:48:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Sep 2006, Franek wrote:

    > Jezeli moja 1-os DG nazywa sie "DOMUS" Franek Jurkiewicz
    > a w US mam dodatkowo podana nazwe skrocona "DOMUS"

    Moment, moment. A w UM *nie masz* podanej nazwy skróconej??

    > to czy na FV moi kontrahenci moga pisac samo "DOMUS" i moj NIP?

    "A dlaczego by nie"...
    Pewne wątpliwości wzbudza samo prawo do zarejestrowania nazwy
    skróconej przez DG OF - przepis o nazwie skróconej jest w KC,
    jest fatalnie umieszczony - co sugeruje że tylko dla osób prawnych
    można stosować, choć jego TREŚĆ tego ograniczenia nie zawiera.
    Ja tam skorzystałem z "prawa do skróconej", mam zarejestrowaną
    w UM i taką się posługuję :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-09-25 11:52:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Sep 2006, Garvey wrote:

    > w jednoosobowej DG nazwą firmy jest

    ...słowo "firma" ;) (Herbi wyłożył :))

    A firmą jest:

    > imie i nazwisko

    ..."oraz opcjonalnie dowolnie wybrane określenie".
    I przepis nie przewiduje skracania nazwisk, ale przewiduje
    skracanie firmy - IMO "określenie" będące skrótem, używane
    wraz z pełnym imieniem i nazwiskiem, wygląda na dopuszczalne.
    Sam tak mam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-09-25 12:17:50
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 13:48:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Moment, moment. A w UM *nie masz* podanej nazwy skróconej??

    W jaki sposób podałeś w UM nazwę skróconą? Macie formularze niezgodne z
    ustawą :) ?
    U mnie jest tylko:
    "
    1. Oznaczenie przedsiębiorcy:
    A. Imię, nazwisko, adres
    B. PESEL:
    C. Nazwa:
    "

    Jakbyś to wypełnił :) ?

  • 10. Data: 2006-09-25 13:55:40
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609251346140.3336@athlon64...
    > Ja tam skorzystałem z "prawa do skróconej", mam zarejestrowaną
    > w UM i taką się posługuję :)

    Ciągle o tym piszesz, a ja dalej nie wiem jak masz.... czy masz może
    pełną nazwę dajmy na to:

    Przedsiębiorstwo Robót Różnych oraz Kopania Rowów "Seksuolog" Gotfryd
    Smolik

    to na wystawianej FV piszesz:

    PRROKR "Seksulolog" Gotfryd Smolik

    czy może: