    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód i dział. gospodarcza
    Date: Tue, 06 Apr 2004 12:05:59 +0200

    Użytkownik izullka napisał:

    > dla mnie ryczałt a ewidencja przebiegu pojazdu to to samo.

    A to juz nie jest problem podatkowy a problem znajomości języka polskiego.

    Słownik Języka polskiego:
    "Ryczałt - suma globalna przeznaczona na jakieś określone wydatki bez
    podziału na szczegółowe pozycje."

    Kosztów osobistego samochodu nie rozlicza sie ryczałtem bo ryczałt
    zakłada BRAK EWIDENCJI FAKTYCZNYCH KOSZTÓW i brak bezpośredniego
    odniesienia do nich.

    Ryczalt to dostaje pracownik za jazdy lokalne.
    Ryczaltem zwraca się pracownikowi koszty delegacji - za jeden kilomter
    dostaje zryczałtowana stawkę. Nie ważne ile naprawdę wydał.
    Ryczałtem jest kwota diety na delegacji.

    Przedsiębiorca ministerialną stawką jedynie wyznacza LIMIT faktycznie
    poniesinych kosztóm ktore może uznac za KUP.
    Ryczałt oznaczałby, że może sobie odnieść w koszty tyle ile mu wyszlo z
    pomnożenia km razy stawka bez zbierania dowodów poniesienia kosztów.

    BTW, gdzie w przytocznym przez Ciebie tekście pojawia się słowo RYCZAŁT?
    W jakim kontekście pojawia sie ono w ustawio o PDOF?
    Czy pada w odniesieniu do ewidencji przebiegu pojazdu do której
    prowadzenia zobowiązany jest przedsiębiorca?

    Jeżeli juz komus radzisz, zadbaj żeby używać prawidłowej terminoligii a
    nie sobie tylko znanego kodu z grupy "bo dla mnie to to samo" i "ja tak
    to nazywam".

    Dla mnie bluegrass i honky tonk to to samo, ale Pacuda raczej się ze mną
    nie zgodzi. ;-) Dlatego nie wypowiadam sie o muzyce country...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl