  • 1. Data: 2004-04-05 22:49:53
    Temat: Samochód i dział. gospodarcza
    Od: "Paweł" <e...@o...pl>

    Witam,
    używam samochodu ktory jest zarejestrowany na mojego tate. Od niedawna prowadze
    dzialalnosc gospodarcza i chcialbym korzystanie z samochodu "puszczac" w koszty
    tej dzialalnosci.
    Moje pytanie: Czy wystarczy zwykła umowa użyczenia samochodu do dział.
    gospodarczej, czy trzeba zachować jakąś szczególną formę.
    Proszę o podpowiedz jak to zrobic, zebym mógł odliczac sobie koszty używania
    samochodu
    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-04-06 08:21:34
    Temat: Re: Samochód i dział. gospodarcza
    Od: "sads" <s...@3...pl>

    > Moje pytanie: Czy wystarczy zwykła umowa użyczenia samochodu do dział.
    > gospodarczej, czy trzeba zachować jakąś szczególną formę.

    mam identyczna sytuacje,
    z tego co sie rok temu orientowalem
    to wlasnie taka pisemna forma uzyczenia wystarczyla...
    mam nadzieje :)

    pozdrawiam
    raV

  • 3. Data: 2004-04-06 08:25:48
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > mam identyczna sytuacje,
    > z tego co sie rok temu orientowalem
    > to wlasnie taka pisemna forma uzyczenia wystarczyla...
> [...]

    i jesli jest to samochód osobowy to rozlicza sie go za pomoca ryczałtu
    samochodowego.

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 4. Data: 2004-04-06 08:36:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik izullka napisał:

    > i jesli jest to samochód osobowy to rozlicza sie go za pomoca ryczałtu
    > samochodowego.

    Alez oczywiście że to nieprawda.

    Koszty uzytkowania samochodu osobowego nie wprowadzonego do EŚT rozlicza
    sie przy pomocy EWIDENCJI PRZEBIEGU POJAZDU a kosztem są tylko
    faktycznie poniesione wydatki.
    Nie ma żadnych ryczaltow samochodowych dla przedsiębiorców.
    Są tylko dla pracowników.
    I samo pojęcie "rozliczanie ryczałtem" jest oksymoronem. Albo rozliczamy
    koszty albo przyznajemy ryczałt.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-06 08:57:34
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > Alez oczywiście że to nieprawda.
    dla mnie ryczałt a ewidencja przebiegu pojazdu to to samo.

    http://www.podatki.hoga.pl/ks_przebpoj.asp

    Podatnicy używający samochody osobowe i inne samochody o dopuszczalnej
    ładowności 500 kg dla potrzeb działalności gospodarczej nie, które nie
    zostały objęte Ewidencją środków trwałych są obowiązani prowadzić Ewidencję
    przebiegu pojazdów.
    <cut>
    Ewidencja przebiegu powinna zwierać następujące dane: nazwisko, imię i adres
    zamieszkania pracownika (właściciela lub podmiotu gospodarczego), numer
    rejestracyjny pojazdu i pojemność silnika, data wyjazdu, cel wyjazdu, liczbę
    faktycznie przejechanych kilometrów, stawka 1 km przebiegu iloczyn stawki i
    wartości, podpis pracodawcy, uwagi.

    Ewidencji przebiegu pojazdu nie poświadcza się w urzędzie skarbowym. Wydatki
    związane z używaniem samochodu dla potrzeb działalności gospodarczej mogą
    być uznane za koszty uzyskania przychodu tylko w części nie przekraczającej
    kwoty wynikającej z przemnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu
    pojazdów dla celów zakładu oraz stawki za 1 km przebiegu określonej w
    przepisach określonej w przepisach wydanych przez Ministra Transportu.

    Do udokumentowania wydatków poniesionych w związku z używaniem samochodów na
    cele działalności gospodarczej podatnik musi oprócz Ewidencji przebiegu
    posiadać faktury u rachunki zaopatrzonymi w numer rejestracyjnymi pojazdu.

    Stawki

    Maksymalne stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdów używanych do celów
    służbowych od 1 stycznia 2003 r. wynoszą:
    . dla samochodów osobowych o pojemności do 900 cm - 0,4798 zł
    . dla samochodów osobowych o pojemności powyżej 900 cm - 0,7692 zł
    . dla motocykli - 0,2119 zł
    . dla motorowerów - 0,1272 zł
    ----------------

    i sa te same stawki co w ryczłcie dla pracowników.

    Mnoży sie liczbę przejechanych km * stawka.

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 6. Data: 2004-04-06 09:00:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello izullka,

    Tuesday, April 6, 2004, 10:57:34 AM, you wrote:

    [...]

    > Maksymalne stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdów używanych do celów
    > służbowych od 1 stycznia 2003 r. wynoszą:

    Stawki się zmieniły 1 marca 2004 r.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2004-04-06 09:05:50
    Od: ELA<e...@i...pl>

    Stawki od 01.03.2004 uległy zmianie!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-04-06 10:05:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > dla mnie ryczałt a ewidencja przebiegu pojazdu to to samo.

    A to juz nie jest problem podatkowy a problem znajomości języka polskiego.

    Słownik Języka polskiego:
    "Ryczałt - suma globalna przeznaczona na jakieś określone wydatki bez
    podziału na szczegółowe pozycje."

    Kosztów osobistego samochodu nie rozlicza sie ryczałtem bo ryczałt
    zakłada BRAK EWIDENCJI FAKTYCZNYCH KOSZTÓW i brak bezpośredniego
    odniesienia do nich.

    Ryczalt to dostaje pracownik za jazdy lokalne.
    Ryczaltem zwraca się pracownikowi koszty delegacji - za jeden kilomter
    dostaje zryczałtowana stawkę. Nie ważne ile naprawdę wydał.
    Ryczałtem jest kwota diety na delegacji.

    Przedsiębiorca ministerialną stawką jedynie wyznacza LIMIT faktycznie
    poniesinych kosztóm ktore może uznac za KUP.
    Ryczałt oznaczałby, że może sobie odnieść w koszty tyle ile mu wyszlo z
    pomnożenia km razy stawka bez zbierania dowodów poniesienia kosztów.

    BTW, gdzie w przytocznym przez Ciebie tekście pojawia się słowo RYCZAŁT?
    W jakim kontekście pojawia sie ono w ustawio o PDOF?
    Czy pada w odniesieniu do ewidencji przebiegu pojazdu do której
    prowadzenia zobowiązany jest przedsiębiorca?

    Jeżeli juz komus radzisz, zadbaj żeby używać prawidłowej terminoligii a
    nie sobie tylko znanego kodu z grupy "bo dla mnie to to samo" i "ja tak
    to nazywam".

    Dla mnie bluegrass i honky tonk to to samo, ale Pacuda raczej się ze mną
    nie zgodzi. ;-) Dlatego nie wypowiadam sie o muzyce country...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-04-06 19:19:44
    Od: "Paweł" <e...@o...pl>

    > Hello izullka,
    >
    > Tuesday, April 6, 2004, 10:57:34 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Stawki się zmieniły 1 marca 2004 r.
    >
    > [...]
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan                            mailto:r...@p...pl

    Dziękuje za rozjaśnienie sytuacji
    pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2004-05-14 11:19:21
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c4tp8l$6$1@nemesis.news.tpi.pl>, sads wrote:

    > mam identyczna sytuacje,
    > z tego co sie rok temu orientowalem
    > to wlasnie taka pisemna forma uzyczenia wystarczyla...
    > mam nadzieje :)

    Nikt tu nie wspomnial o pewnej rzeczy - nie wiem - byc moze
    uzyczenia to nie dotyczy - ale jesli dostaje sie cos za darmo
    dla firmy to i tak nalezy to o-VAT-owac od kwoty jaka nalezaloby
    zaplacic. Czyli moze tu od rynkowej ceny wynajmu samochodu.
    Sam jestem ciekaw czy to da sie ominac.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl