    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 14 Feb 2014 01:45:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Samochód jednorazowo w koszta?

    On Thu, 13 Feb 2014, Jacek wrote:

    > Rozmawiałem dziś z gościem, który zarejestrował działalność gospodarczą na 9
    > miesięcy (wtedy uzyska prawo do emerytury). Kupił on m.in. samochód i całość
    > zaliczył w koszty w miesiącu zakupu, bo nie spełnia warunku używania powyżej
    > 1 roku. Napisał w tej sprawie zapytanie do US, ale na razie nie ma
    > odpowiedzi.
    > Czy taki "patent" na zaliczenie całej wartości samochodu ma rację bytu?

    Pod warunkiem, że do roku nastąpi np. zbycie tego samochodu (a kwota
    sprzedaży doliczona do przychodów), to rzecz jasna.
    Po roku masz nóż na gardle - albo sprzedajesz (ile będzie straty na
    sprzedaży, znasz jakieś lepsze metody na stratę pieniędzy? :))
    albo obrywasz karnymi odsetkami, zajrzyj do ustawy.
    To po prawdzie nie jest pełna stawka skarbowa (odsetek), ale faktu
    nie zmienia.

    pzdr, Gotfryd