  • 1. Data: 2014-02-13 16:02:39
    Temat: Samochód jednorazowo w koszta?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Rozmawiałem dziś z gościem, który zarejestrował działalność gospodarczą
    na 9 miesięcy (wtedy uzyska prawo do emerytury). Kupił on m.in. samochód
    i całość zaliczył w koszty w miesiącu zakupu, bo nie spełnia warunku
    używania powyżej 1 roku. Napisał w tej sprawie zapytanie do US, ale na
    razie nie ma odpowiedzi.
    Czy taki "patent" na zaliczenie całej wartości samochodu ma rację bytu?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-14 01:45:06
    Temat: Re: Samochód jednorazowo w koszta?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Feb 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > odpowiedzi.
    > Czy taki "patent" na zaliczenie całej wartości samochodu ma rację bytu?

    Pod warunkiem, że do roku nastąpi np. zbycie tego samochodu (a kwota
    sprzedaży doliczona do przychodów), to rzecz jasna.
    Po roku masz nóż na gardle - albo sprzedajesz (ile będzie straty na
    sprzedaży, znasz jakieś lepsze metody na stratę pieniędzy? :))
    albo obrywasz karnymi odsetkami, zajrzyj do ustawy.
    To po prawdzie nie jest pełna stawka skarbowa (odsetek), ale faktu
    nie zmienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-02-15 08:47:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-13 16:02, Jacek pisze:
> [...]
    > m.in. samochód i całość zaliczył w koszty w miesiącu zakupu, bo
    > nie spełnia warunku używania powyżej 1 roku.

    A jaki niby jest zysk z tego manewru?
    Bo jeśli jednorazowe utopienie w koszty (pomijając
    kłopoty z tematem, o których pisze Gotfryd przed upływem roku), to ma
    rację bytu gdy
    jest działalność z dochodem, a nie zakładana w celu zakupu auta.
    To chyba przerost formy nad treścią -nie chce mi się nawet sprawdzać co
    z innymi rozliczeniami końcowymi w VAT czy PIT.