    From: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Date: Thu, 18 Apr 2002 12:18:22 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@users4.rtk.net.pl

    > nie
    >
    > Jesteś pewny?
    > VAT zapłaciłeś Ty, Ty składałeś deklarację i SAD
    > UC jest tylko pośrednikiem w płaceniu podatku
    > UC nie ma prawa pobierania VAT. To istotna różnica.

    A mozesz mi jakas podstawe prawna dac na to ze UC jest posrednikiem w
    poborze podatku?

    > Tzn rodzaj samochodu podałeś i taką taryfę zaliczyli Ci celnicy.
    > Zgłaszający towar do odprawy ponosi odpowiedzialność za prawdziwość
    > danych.
    > Celnicy przecież mogli się pomylić. Stawkę na SAD i rodzaj towaru
    > określa importer,
    > a UC tylko może się nie zgodzić, ale nie jest nieomylny.

    Juz oni tam nie odpuszcza ani zlotowki zeby skasowac pieniadze. Przeciez
    celnik idzie to auta, oglada je. Nazywa sie to "rewizja towaru". Ponadto
    jeden celnik robil to samo na granicy, drugi w moim miejscu zamieszkania tam
    gdzie byla odprawa. Uwazasz ze 2 niezaleznych celnikow moglo sie pomylic.
    Ponadto samochod przed dokonaniem odprawy ostatecznej przechodzi tzw. I
    Badanie Techniczne na ktorym to diagnosta okresla rodzaj pojazdu, masa
    wlasna, przeznaczenie, odczytuje numery silnikow itd. On tez sie pomylil
    zaliczajac VW Transporter do samochodu ciezarowego a nie osobowego.?

    > Jak urząd skarbowy będzie to sprawdzał, to poproszą o homologację.
    > Wtedy okaże się, że składając błędną deklarację naciągnąłeś skarb
    > państwa.

    Zaden sad nie uwierzy w to ze w tym konkretnym przypadku podatnik chcial
    oszukac skarb panstwa. To jest totalna bzdura.
    To raczej skarb panstwa, lawirujac miedzy przepisami i konstruujac je tak
    naciaga podatnika nie chcac mu wyplacic naleznych mu pieniedzy. Czy nie
    sadzisz ze to US chce mnie naciagnac?

    > --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl