  • 1. Data: 2002-04-17 07:54:36
    Temat: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Jak to jest z tą homologacją na samochody, bo w sobotę byłem u dealera i
    usłyszałem coś takiego:
    1. Jeżeli samochód jest trzy drzwiowy to nie ma problemu z homologacją, jest
    to zwykły osobowy z wstawioną z tyłu kratką i odpowiednimi papierami
    2. W przypadku 5 drzwiowych jest problem bo kratka musi być ale nie może być
    tylnych siedzeń, czyli samochód jest rejestrowany na dwie osoby ?!
    3. Na samochody z nadwoziem typu Sedan nie ma homologacji
    4. Samochody kombi nie potrzebują homologacji ?????

    Pomijając fakt że to jakaś paranoja, to najbardziej interesuje mnie pkt. 4
    czy to prawda ? coś nie chce mi się wierzyć.

    Remek

  • 2. Data: 2002-04-17 09:51:11
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    Remigiusz Weska napisał:

    > Pomijając fakt że to jakaś paranoja, to najbardziej interesuje mnie pkt. 4
    > czy to prawda ? coś nie chce mi się wierzyć.

    Bzdury.
    Samochód albo ma homologację, albo jej nie ma.
    Homologacja to jest dokument, rodzaj samochodu wpisywany jest przy
    odprawie celnej.
    Do odliczania vat-u itd. potrzeba mieć samochód z homologacją.
    Zarówno 3d jak i 5d rejestrowane są na 4 osoby (zazwyczaj).
    Sedany nie mogą być ciężarowe.
    I tyle.

    Pozdrawiam,
    --
    Marcin Czernik

  • 3. Data: 2002-04-17 09:58:45
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Bzdury.
    > Samochód albo ma homologację, albo jej nie ma.
    > Homologacja to jest dokument, rodzaj samochodu wpisywany jest przy
    > odprawie celnej.

    Szczególnie dotyczy to producentów krajowych :-))

  • 4. Data: 2002-04-17 10:11:42
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    "Cezary F." napisał:

    > Szczególnie dotyczy to producentów krajowych :-))

    :-)
    Oczywiście masz rację, w wypadku krajowych nie przy odprawie celnej.
    Co nie zmienia faktu, że też jest albo ciężarowy, albo osobowy -
    konkretnie na każdy egzemplarz auta.

    Pozdrawiam,
    --
    Marcin Czernik

  • 5. Data: 2002-04-17 10:26:59
    Od: "Rufka" <r...@w...pl>

    Użytkownik Remigiusz Weska <r...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a9jjk8$11ga$...@n...ipartners.pl...
    > Użytkownik "Marcin Czernik" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > 4

    > Ok ale co z kombi ?, bo to takie niewiadomo co ni to osobowy ni ciężarowy,
    > sprzedawca z Opla jakoś to tak "fachowo" nazwał.
    > Homologacji potrzebujesz tylko na osobowe !.
    > (Znajomy ma Poloneza Truck'a i nie musi mieć żadnej homologacji VAT może
    > odliczać)
    >
    > Remek
    >
    > Zależy od czego może odliczać, od paliwa jeżeli jest ładowność powyżej 500
    kg, od zakupu środka trwałego to musi posiadać świadectwo homologacji.
    Rufka

  • 6. Data: 2002-04-17 10:42:37
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

  • 7. Data: 2002-04-17 11:05:20
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    Remigiusz Weska napisał:

    > Ok ale co z kombi ?, bo to takie niewiadomo co ni to osobowy ni ciężarowy,
    > sprzedawca z Opla jakoś to tak "fachowo" nazwał.

    "Fachowo" :))
    Nie ma czegoś takiego. Wg obecnych przepisów kombi albo ma homologację
    na ciężarówkę, albo nie ma. Nie ma stanów pośrednich.

    Pozdrawiam,
    --
    Marcin Czernik
    **************

  • 8. Data: 2002-04-17 11:12:25
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    > "Fachowo" :))
    > Nie ma czegoś takiego. Wg obecnych przepisów kombi albo ma homologację
    > na ciężarówkę, albo nie ma. Nie ma stanów pośrednich.

    Ok, dzięki.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 9. Data: 2002-04-17 14:08:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Marcin Czernik wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Pomijając fakt że to jakaś paranoja, to najbardziej interesuje mnie pkt. 4

    Prawda.

    >+ Samochód albo ma homologację, albo jej nie ma.

    Nieprawda. Jak nie ma ŻADNEJ homologacji to jest to
    "pojazd nie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych"
    a nie samochód ;)
    Warunki homologacji wydaje stosowny minister, dopuszczenia
    dokonuje stosowny urząd.
    No to ponaczepiałem się, starczy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-04-17 17:51:13
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

> [...]
    > a nie samochód ;)
    > Warunki homologacji wydaje stosowny minister, dopuszczenia

    A ja kupilem VW Transporterw Niemczech ktory ma w Briefie wpisany ze jest
    LKW tzn. samochod ciezarowy. Wiec jaki minister ma mi wydac homologacje ze
    samochod jest ciezarowy tak by US nie mogl mi sie doczepic?
    Juz nic z tego nie rozumiem ta zescie temat zamieszali:))))

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi