  • Data: 2007-03-15 15:37:41
    Temat: Re: Samochod "na firmę" - kupować czy lizać?
    Od: "latet" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Którego?
    > Bo to zależy - przecież przy samochodzie VAT od zbycia jest "zw",
    > więc w rachubę wchodzi najwyżej zwrot *części* VAT odliczonego.
    > Dochodowego nie ma do momentu zbycia tego ST.

    Moment. Jak to nie ma?
    Wycofuję "ST" z "EST" do użytku prywantego i nie generuję tym samym
    sobie żadnego dochodu do opodatkowania?

    Wiem, że jak się firmę likwiduje, to od "ŚT" się nie płaci dochodowego,
    jesli sie go nie sprzedaje. Ale tu nie chodzi o likiwdację firmy.

    Jesli wiec jest tak jak piszesz, to w zasadzie w moim przypadku
    nie ma roznicy, czy go sobie pozostawię w EST czy wycofam,
    tyle że jesli pozostawię, to będzie mnie kusiło wpuszczać
    wydatki na to auto w koszty, a jesli wycofam, to wiadmo, ze juz nie.

    Jesli chodzi o VAT to w tym przypadku nie ma problemu,
    bo auto było kupione bez VAT, od osoby prywatnej
    i do tego nie na firmę, tylko prywatnie, a dopiero
    potem (po paru latach) "wciągnięte" do EST na firmę.

    Ale jak to jest z tym VAT "ZW" przy sprzedazy auta?
    Zawsze jest "ZW" , nawet jak sprzedaję jako firma
    auto innej firmie, które kiedyś nabyłem jako nowe
    od razu "na firmę", z VAT?

    Dzieki,

    latet