  • Data: 2002-05-04 11:21:12
    Temat: Re: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 May 2002, Fazi wrote:

    >+ Wygląda na to, że przegrywam ilością głosów i pewnie , gdyby to było
    >+ możliwe, dostałbym po trąbie.

    Och, wszystko da się załatwić: gdzie mieszkasz ?? -:)

    >+ Jednak mam samochód na DG, jest środkiem
    >+ trwałym z homologacją na ciężarowy i ładowności 750 kg . III US w Szczecinie
    >+ twierdzi ( sam dzwoniłem ) , że jeżeli benzyna, to nie można odliczać VATu,
    >+ tylko całą fakturę za paliwo traktować jako koszt. Jakaś mądra pani
    >+ utwierdziła mnie w przekonaniu, że VAT można odliczać tylko od gazu.

    Już wiesz że pani jest "niezauktualizowana" (oprócz tego, że mówiła
    nie na temat :)) Chyba, że nieprzekonująco mówiłeś o tym
    że to NAPRAWDĘ ciężarówka !

    >+ Komu wierzyć ?
    >+ Zawodowcom na grupie, czy Urzędowi Skarbowemu ?

    Zawodowcom - mi nie, bo jestem tylko prowadzącym DG ;)

    >+ Cholera wie. Może
    >+ masz jakieś linki do stron s przepisami ? Ja szukałem i ...lipa.

    Coś słabo szukałeś ;]
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    Art.25.1.3a.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    3a) paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz
    gazu wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub
    innych samochodów o dopuszczalnej ładownoœci do 500 kg

    O ciężarówkach mowy nie ma.

    O aktualności autualizacji ustawy :) (to jest "prywatny
    tekst jednolity" - nie urzędowy) świadczy uwzględnienie gazu
    (od sam. osobowych) -:)

    Gotfryd (z pozdrowieniami)