  • 1. Data: 2002-05-01 09:27:27
    Temat: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: nick <n...@g...pl>

    witam
    Gdzie mozna znalezc przepisy dotyczace wziecia samochodu na
    firme, wymagan jakie musi on spelniac itp (chodzi o
    mozliwosc odliczania Vatu od gazu(benzyny), przegladow
    technicznych itd). Wiecm ze cos w ostatnim czasie sie
    zmienilo jesli chodzi o samochody osobowe - bardzo prosze o
    kontakt jesli ktos z Panstwa chetny bylby wyjasnic kilka
    spraw
    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2002-05-02 10:17:56
    Temat: Re: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    Użytkownik nick <n...@g...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:r...@4...com..
    .
> [...]
    > zmienilo jesli chodzi o samochody osobowe - bardzo prosze o
    > kontakt jesli ktos z Panstwa chetny bylby wyjasnic kilka

    Czesc

    VATu z benzyny nie odpiszesz. Z gazu - owszem. Dobrze bedzie, jezeli
    samochód bedzie posiadal homologacje na ciezarowy. Dlaczego ? Bede musial
    poczekac na zone, bo to ona sie tym zajmuje, ale ogólnie rzecz biorac nie
    bedziesz wówczas musial rozpisywac tzw. kilometrówki. Wieczorem cos wiecej
    Ci napisze. Jezeli jestes VATowcem - samochód i koszty z nim zwiazane sa
    najlepszym kosztem uzyskania przychodu dla firmy.

    pzdr Fazi

  • 3. Data: 2002-05-02 10:28:39
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 01 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >zmienilo jesli chodzi o samochody osobowe - bardzo prosze o
    >kontakt jesli ktos z Panstwa chetny bylby wyjasnic kilka

    Ogolnie- ustawa o VAT - w szczegolnosci nowelizacja z data wejscia

    Generalnie :
    VAT odliczasz od zakupu auta z homologacja ciezarowego i
    nosnoscia >500 kg
    VAT od paliwa j.w.(dowolnego paliwa od 26 III)
    koszty - ekploatacja,serwis, parkingi, mandaty( no dobra to
    ostatnie
    to zart)
    Dla osobowych:
    ubezpieczenia i amortyzacja tylko w kwocie odnoszacej sie do
    wartosci auta nie przekraczajacej 20 000 EUR ( tzn jesli
    samochod drozszy to w koszty zaliczasz amortyzacje liczona od
    wartosci 20 000 reszta to koszty nie stanowiace kosztu
    uzyskania.
    Aha, ubezpieczenia odpisujemy w koszty w ratach miesiecznych
    (tzw miedzyokresowe rozliczenia kosztów)

    tyle w skrocie...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 4. Data: 2002-05-02 11:03:33
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    > VAT od paliwa j.w.(dowolnego paliwa od 26 III)
    > koszty - ekploatacja,serwis, parkingi, mandaty( no dobra to

    Chciałbym, żebyś miał rację, ale z paliwem chyba nie jest tak do końca...
    VAT odliczasz tylko od gazu, chociaż-jak to bywa w tym głupim kraju, może
    coś się pozmieniało...

    Fazi

  • 5. Data: 2002-05-02 11:14:17
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Fazi wrote:

    > Chciałbym, żebyś miał rację, ale z paliwem chyba nie jest tak do końca...
    > VAT odliczasz tylko od gazu, chociaż-jak to bywa w tym głupim kraju, może
    > coś się pozmieniało...
    Zmieniło sie, i to jakiś czas temu, ale akurat nie to.
    Zawsze można było odliczac VAT od *wszystkich* paliw do samochodów
    ciężarowych. Tu się nic nie zmieniło, poza ograniczeniem odliczania dla
    samochodów ciężąrowych o zbyt niskiej ładowności (500kg).
    Obecnie nie można odliczać VATu od *żadnego* rodzaju paliwa do samochodów
    osobowych.

    Nie znasz się na zagadnieniu, co sam przyznajesz, ale przeciez każdy Polak
    to lekarz, mechanik samochodowy i doradca podatkowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-05-02 13:41:48
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    > Nie znasz się na zagadnieniu, co sam przyznajesz, ale przeciez każdy Polak
    > to lekarz, mechanik samochodowy i doradca podatkowy.

> [...]

    Droga Maddy

    Czy ty jesteś może księgową lub prawnikiem ? Myślę, że nie, ale jeżeli
    tak, to współczuję twoim klientom.

    Fazi

  • 7. Data: 2002-05-02 19:39:36
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 02 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Droga Maddy
    >
    > Czy ty jesteś może księgową lub prawnikiem ? Myślę, że nie, ale
    > jeżeli
    >tak, to współczuję twoim klientom.
    >
    >Fazi

    Zostaw Maddy w spokoju, niedoczytales moj post zacytowalec wyrwany tekst
    i niestety to ona ma racje...

  • 8. Data: 2002-05-02 20:03:33
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Fazi wrote:

    F> Czy ty jesteś może księgową lub prawnikiem ? Myślę, że nie, ale jeżeli
    F> tak, to współczuję twoim klientom.

    Drogi Fazi, wróć do Muppetów.
    Magda ma rację a Ty nie znasz _aktualnych_ przepisów. VAT od _dowolnego_ paliwa
    odliczasz w przypadku samochodów ciężarowych o ładowności powyżej 500 kG.
    VATu od _dowolnego_ paliwa _nie_ odliczysz w przypadku samochodu ciężarowego.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 9. Data: 2002-05-02 21:26:15
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    > Zostaw Maddy w spokoju, niedoczytales moj post zacytowalec wyrwany tekst
    > i niestety to ona ma racje...

    Hehehehe

    Ups, adwokacik... Jeszcze parę zdań i tato ci wyłączy komputer.

  • 10. Data: 2002-05-03 06:26:22
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    Posłuchaj tego:
    VAT od _dowolnego_ paliwa odliczasz w przypadku samochodów ciężarowych o
    ładowności powyżej 500 kG.
    VATu od _dowolnego_ paliwa _nie_ odliczysz w przypadku samochodu
    ciężarowego.

    hehe, kto tu mówi o Muppethach. Zacznij od Kubusia Puchatka :)