  • 1. Data: 2003-05-20 07:46:44
    Temat: Samochod nie bedacy srodkiem trwalym
    Od: "Grisza" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Prowadze 1 osobowa dzialalnosc gospodarcza i uzywam samochód prywatny do
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej(nie jest wpisany jako srodek trwaly).
    Po ostatniej zimie stanalem przed problemem wymiany w kilku miejscach
    blacharki(2 progi). Czy moge to wpisac do ewidencji przebiegu pojazdu i
    zaliczyć w koszty?. Pan w US powiedzial ze remontu samochodu nie mozna
    odliczac, ale czy to jest remont?. Skoro moge odliczyc opony to dlaczego nie
    moge odliczyc 2 progów wedlug mnie sprawa jest identyczna - zuzyly sie wiec
    wymieniam.Czy dobrze rozumuje?

    Pozdrawiam GR

  • 2. Data: 2003-05-20 08:08:55
    Temat: Re: Samochod nie bedacy srodkiem trwalym
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Grisza napisał:
> [...]
    > moge odliczyc 2 progów wedlug mnie sprawa jest identyczna - zuzyly sie wiec

    Pani w US najprawdopodobniej nie podała Ci podstawy prawnej.

    Mozna odliczac koszty użytkowania samochodu prywatnego do limitu
    wyznaczonego tzw. kilometrówką.

    Pytanie czy taki remont to koszt uzytkowania samochodu?
    Na pewno tak, w końcu zuzycie samochodu nastąpiło po części w trakcie
    jazd służbowych.
    Jeżeli Ci sie to zmieści w limicie to możesz smiało dac w koszty.
    Nie ma żadnego przepisu szczegółowego który mówi co jest a co nie jest
    kosztem użytkowania pojazdu.
    Pani w US powiedziała Ci to co jej sie wydawało i tyle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-05-20 08:45:53
    Od: "pj" <a...@i...pl>

    a czy mozna wprowadzic do ST samochód za ktory jest spłacany kredyt i ma w
    dowodzie rejestracyjnym poza bankiem dwóch właścicieli?

    potrzebne będzie jakieś oświadczenie czy umowa z resztą właścicieli?

    jak wygląda sprawa z amortyzacją i innymi kosztami w takim przypadku?

    pozdr