    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod osob. w DG
    Date: Wed, 18 Aug 2004 13:42:05 +0200

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cfs9lp$gfv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Rozpoczalem jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, przy czym przy
    realizacji
    > swoich uslug wykorzystuje samochod osobowy (dojazd do klienta). Samochod
    ten
    > nie jest zarejestrowany na firme a ja jestem jedynie jego
    wspolwlascicielem.
    > Czy sa jakies szanse zebym mogl odzyskac choc czesc tych pieniedzy, ktore
    > musze wylozyc na paliwo i przeglady auta? Moze to byc na przyklad w
    postaci
> [...]

    jesli jesteś współwłaścicielem to możesz napisać oświadczenie,
    że będziesz używał owego samochodu do prowadzonej działalności
    i wówczas wszelkie ponoszone koszty (brutto) bedziesz mógł wpisywać w tzw.
    kilometrówkę, czy też ewidencję przebiegu pojazdu. (szczegóły w linku).
    http://www.podatki.hoga.pl/ks_przebpoj.asp
    zbierasz wszelkie faktury i inne dokumenty (paliwo , parkomaty, przeglady
    ubezpieczenie itd) i sumujesz. PAMIĘTAJ ABY NA KAŻDYM DOKUMENCIE BYŁ
    WIDOCZNY NR REJ. SAMOCHODU,
    bo to jesat warunek zaliczenia wydatkwó do kosztów.
    Nastepnie przeliczasz kilometrówkę i sprawdzasz, czy jest ona niższa niż
    kwota z fv. Jeśli tak, to całość możesz wrzucić w koszty.
    Podsumowując - w koszty pójdzie tyle ile będziesz miał faktur, ale nie
    więcej niż będzie wynikało z twojej kilometrówki.

    pozdrawiam
    monika