    From: "Vonnegut79" <p...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód osobowy na DG :)
    Date: Fri, 11 Feb 2005 12:21:46 +0100

    : On Fri, 11 Feb 2005, Vonnegut79 wrote:
    :
    : ..AsFarAsIRemember...

    IUN - I Understand Now... ;)

    : >+ : Ty nam wytłumacz jak chcesz W OGÓLE dorobić się konieczności
    : >+ : zapłacenia VAT od sprzedaży ?
    : >+ : Chcesz "zainwestować" w *ULEPSZANIE* (nie mylić z remontami !)
    : >+ : samochodu ponad 30% jego wartości ??
    : >+
    : >+ Ehmm no dobrze nie było i nie bedzie f-vat przy zakupie autka, więc
    przy
    : >+ sprzedaży robię tylko umowę z nabywcą i już.
    :
    : Nie. Wystawisz *fakturę* ze stawką "zwolniony" i podaniem
    : podstawy prawnej...

    I to mi się podoba :)

    : >+ Ale w takim razie muszę autko
    : >+ niejako zdjąć z EŚT więc... coś się z tym na pewno wiąże. Zakładam, że
    autko
    : >+ się cale nie zamortyzuje bo w ciągu 3 lat nabędę jakieś inne... co w
    takiej
    : >+ sytuacji będę musiał zrobić ?
    :
    : ...przeczytać dyskusje ;) albo w ustawie - jak rozlicza się koszt
    : dla nie całkiem zamortyzowanego ST. W ustawie jest to chyba
    : w art.23 - w okolicy "nabycie ST nie jest kosztem" - dalej jest
    : coś w stylu "za wyjątkiem sprzedaży". Zapiski "z głowy czyli
    : z niczego" więc na pewno brzmią literalnie inaczej :)

    Poszukam... i jak mówi przysłowie pewnie znajdę ;)

    : >+ : Natomiast na ryczałcie oczywiście amortyzacja by "przepadała"
    (trzeba
    : >+ : naliczać a kosztem nie jest).
    : >+
    : >+ Eeee to znaczy że muszę oddać VAT ? Bo skoro sprzedam w procesie cytuję
    : >+ "sprzedaży *nie* oVATowanej !" ????
    :
    : Ty chyba kwalifikujesz się na hm... fizykoterapię ;)

    Fizykoterapia tyczy się chyba mięśni ;) A umiejętność rozumienia tekstu
    czytanego wiąże się z działaniem zwojów wiadomo gdzie ;) No ale oki rozumiem
    aluzję ;) I rozumiem w czym rzecz... aczkolwiek miałem na mysli nie tyle VAT
    od zakupu auta, którego nie ma w końcu, a VAT jaki odliczałem sobie z KUP
    przy takim aucie. Bo być może istnieje jakiś związek z amortyzacją auta
    przez 3 lata - i odliczaniem sobie faktur vatowskich przez ten okres...
    czyli jesli amortyzuje krócej bo sprzedaje autko (czyli nie dokonuje pełnej
    amortyzacji) to może (zaznaczam że to tylko przypuszczenie laika) wiąże się
    to również z odliczeniami VAT dla kosztów (poza benzyną...) ;)

    jeszcze jedno pytanko (które zadałem w dwa dni temu w swoim poście i ...
    przepadło):

    Czy jeśli kupię radio do autka to mogę je wrzucić w koszty ? Oczywiście nie
    jako koszty eksploatacji ale jako KUP przy założeniu, że podniosę wartość
    samochodu w EŚT ? :)) I wtedy podnoszę tę wartość o kwotę netto wartości
    radia czy brutto ? Hm... ? Bo w sumie to radio nie przysparza mi więcej
    dochodów... w firmie, no ale wymiana wycieraczek też nie ;) Aczkolwiek
    wycieraczki to wydatek na eksploatację auta podnoszące bezpieczeństwo
    użytkownika a to zapewnienie bezpieczeństwa wynika z przepisów :) I dlatego
    mogę je sobie odliczyć...

    Vonn :)