    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód prywatny i koszty dla sc?
    Date: Fri, 27 Oct 2006 09:44:34 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Niezły ćwiek :]
    > Wygląda mi na poprawny prawnie, ale powstaje pytanie o wartość tego
    > "wkładu"

    myślałam o tym (zreszta przechodziłam równiez i nikt nie zarzucił, co
    nie znaczy, że na pewno jest prawidłowo;>) - nie wyceniam takiego
    wkładu, tak jak nie wycenia się wnoszonego do spółki np. doświadczenia w
    danej działalności. Mikt nie powiedział, że każdy ze wspólników musi
    wnieść taki sam udział kapitałowy jako wkład. Jeden wnosi pieniądze,
    drugi wnosi możliwość korzystania z pojazdu, zanim wspólnicy dorobią
    sie spółkowego, trzeci wnosi znajomość rynku i doświadczenie, dzieki
    którym ten interes będzie mógł ruszyć. Udział dzielą po równo, zyski w
    związku z tym również a pod opodatkowanie podlega tylko kapitał
    pieniężny wniesiony przze jedego ze wspólników, bo trudno przeliczyc
    pozostałe wkłądy na pieniądz - tak mi się wydaje

    oraz ew. skutki uboczne, jakby w wyniku zdarzenia nie związanego
    > z działalnością spółki samochód stał się niedostępny.

    no to albo nastepuje aneks, o ile określono konkretny samochód, albo
    aneksem zwalnia się wspólnika, bo juz nie ma takiej potzreby, albo
    wspólnika problem, skąd wziąść jednak ten samochód

    > Wspólnikowi nie wolno "wyjmować wkładu", więc jak zobowiązał się
    > dać samochód do użytkowania to ma dać... nawet jakby mu ten samochód
    > ukradli, to ma wziąć i dać :>

    to jw, bardziej problematyczne się staje zwolnienia wspólnika ze
    świadczenia tego użytowania, jeżeli już wszyscy będą obrzydliwie bogaci
    i będą mieli udziały po równe w 3 innych samochodach. Może wystaczy w
    umowie zapis, że w razie potzreby, wspołnik X saje do
    używania(użytkowania) owy pojazd?

    Nie zawsze wspólnicy chą sie pozbywać włsnych pojazdów na rzecz
    wspólników, poza tym wiąże się to z kosztami przerejstrowani apojazdu
    chociażby, więc myśle, że może to byc pewna alternatywa

    miłego dnia
    m.