  • Data: 2005-09-16 10:02:47
    Temat: Re: Samochod w DG
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zakladam,ze chodzi tu o sprzedaz samochodu osobowego, od ktorego
    > przyslugiwalo 50 % ( teraz 60 ) podatku VAT.
    >
    > Zgodnie z Rozp.Min.Finansów art.8.1 Zwalnia sie od podatku:
    >
    > 5) dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, przez
    > podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    > podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy, jeżeli te
    > samochody i pojazdy są towarami używanymi w rozumieniu art. 43 ust. 2 pkt
    > 2 ustawy;
    >

    > czyli faktycznie korekta nie wystepuje - o ile o tym mowa, jezeli nie,
> [...]

    Własnie o tym mowa.

    Wyjaśnij Gotfrydzie może jak powinna wyglądać taka korekta? Moze wtedy moje
    wątpliwości wydają mi się absurdalne.
    Powinniśmy oddać cały VAT odliczony czy tę część przypadająco na pozostałe
    miesiące z tych 5 lat?
    IMO opierasz swoją tezę wyłącznie o art 91, który z przypadkiem wyżej
    opisanej sprzedaży samochodu osobowego (odliczenie przy zakupie 50%,
    zwolnienie przy sprzedaży, prowadzenie sprzedaży wyłącznie opodatkowanej)
    nie ma nic wspólnego.
    MB