    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 7 Sep 2011 21:56:50 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Samochod w dzialalnosci gospodarczej

    On Wed, 7 Sep 2011, Arti wrote:

    > Wiec bez zmiany dowodu rejestracyjnego zona moze wprowadzic samochod do ST
    > swojej firmy ( bez zadnych odpisów bo one byly dokonane w mojej firmie).

    A zwróciłeś uwagę, że cytat dotyczy innego przypadku, mianowicie
    kiedy *jedno* z małżonków wykorzystuje go w DG?
    Przeczytałeś przepisy?
    To przeczytaj jeszcze raz. I to *nie* jest złośliwość: obowiązują Cię
    nie "fakty prasowe" i nie czyjeś dywagacje (np. moje w tym wątku :P),
    ale *przepisy*.
    "Zrobiłem tak bo tak mi powiedzieli" to nie jest tłumaczenie.

    BTW:
    Faktu, że DR jest sfałszowany (a ściślej: wystawiony na podstawie
    fałszywego oświadczenia) to nie zmienia, ale na podatki nie wpływa
    (bo opodatkowany jest "stan faktyczny", a nie błąd w dokumencie).

    > Jak przeprowadzic operacje ( dokumenty) wyprowadzenia srodka trwalego z mojej
    > firmy?

    A odniesiesz się jakoś do potencjalnych zarzutów US odnośnie takiego
    przypadku, z powołaniem art.22g.11 na czele?
    Bo *nie* chodzi o "wyprowadzenie".
    Ten samochód *był* w majątku wspólnym i nadal *jest* w nim.
    Jeśli zacznie z niego korzystać żona, to (w tym majątku) *pozostanie*.
    "Przeniesienie korzystania" mogłoby mieć znaczenie dla VAT (bo
    tam, że przypomnę, liczy się "wydanie", a nie czynność cywilnoprawna),
    no ale skoro wszystko wskazuje na to iż przypadek podpada pod
    zwolnienie, to nie ma o czym pisać.
    Pozostaje kwalifikacja do podatku dochodowego.
    Czy interpretacja p.11 pozwala wywieść że "szeregowe" korzystanie
    z samochodu (najpierw w jednej DG, potem w drugiej) miałoby powodować
    wyłączenie wyłączenia ograniczenia?
    W jaki sposób?
    Bo najpierw jest ograniczenie, że amortyzuje się tylko udział,
    później jest wyłączenie tego ograniczenia dla ST z majątku wspólnego
    - znaczy że można JEDNAK amortyzować całość, ale później jest
    wyłączenie do tego, że *nie* można amortyzować całości, jeśli
    ST wykorzystywany jest w DG prowadzonym odrębnie.
    Co miałoby powodować, że słowa "chyba że" nie działają?

    > Nadal nie rozumiem co zrobic z VAT'em ktory przeciez odliczylem.

    Wyjaśnij czego nie rozumiesz w odpowiedzi z sąsiedniego postu?
    Zakładam, że pytanie dotyczy przypadku kiedy miałoby miejsce
    faktyczne zbycie na rzecz żony (IMVHO możliwe jedynie w przypadku
    w którym samochód byłby "odrębny").
    Odpowiedź zależy od tego, czy upłynęło wystarczająco wiele czasu
    od zakupu, a jako że wartość początkowa była "niskocenna"
    niemal na pewno upłynęło.
    No to zbycie jest zwolnione. Korekty już nie ma, bo "rozliczone".
    W czym problem?
    Pomijam oczywiście problem pt. "zbycie" - bo IMVHO tego nie
    da się zrobić ze składnika majątku wspólnego przeznaczając
    go dla żony. Niemniej, JEŚLIBY było możliwe, to z VAT po
    prostu nie trzeba robić nic.

    > No i co za klika lat jak bedziemy chcieli sprzedac ten samochod?

    A co ma być?
    Przychód z DG!

    pzdr, Gotfryd