    From: "PiotrB." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód -> współwłasność -> środki trwałe
    Date: Tue, 22 May 2007 23:18:18 +0200

    Dnia 22-05-2007 o 22:52:54 Maciek <m...@n...pl> napisał:

    > Sprawa byłaby jednak zbyt prosta, bo chciałbym, żeby samochód miał
    > współwłaściciela (nie mam zniżek na OC i AC, a chciałbym je "przejąć").
    > Współwłaścicielem byłby ktoś z pierwszej grupy pokrewieństwa :-) Jak
    > powinienem to załatwić? Sprzedać "udział" w samochodzie (np. 1%),
    > wystawić fakturę, czy może podarować ten 1% samochodu - spisać umowę i
    > iść z nią do Urzędu Skarbowego?

    najlepiej już w umowie kupna umieścić obu współwłaścicieli.
    następnie zarejestrować. a następnie niech współwłaściciel użyczy tobie
    swoją część auta stosowną umową (jeśli rodzic to może za darmo).
    w koszty możesz wrzucać to z czego nie korzysta współwłaściciel.
    a ubezpieczenie zawsze zaliczasz do kosztów tylko w części w jakiej
    jesteś współwłaścicielem.

    też zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, ale okazało się, że nie warto
    się w tym babrać. wziąłem OC z Warty i zapłaciłem 40% mniej niż bym
    zapłacił
    w PZU i 50% mniej niż w link4. ze współwłaścicielem (60% zniżek) zyskałbym
    może
    z 300zł/rok. nie warto. ale nie wiem jak ze zniżkami na AC.

    poza tym nie wiem czy wiesz, że np. w PZU zniżki współwłaściciela
    wypracowane na samochodzie prywatnym nie liczą się do samochodu firmowego.

    Piotr