    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: Thu, 11 Oct 2007 21:46:56 +0200

    > Nie jeździł, zagrażał bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu? Jest obowiązek
    > używania ŚT na drogach publicznych i w strefach zamieszkania?

    Nie ma obowiazku. Wątkotwórca miał jednak taki plan. Planował używac
    "normalnie" ten samochód.
    Ostatnio w jednym z wątków doszliśmy do wniosku, że mikroskopem można wbijać
    gwoździe :) Tylko jak to obronić przed konrolerem?

    > Czujesz różnicę pomiędzy kierownica z prawej, reflektory nie tak świecą a
    > pukniętym, nienadającym sie do użycia samochodem?

    Nie napisałem rozbity a puknięty. Np. wgniecione drzwi, porysowane błotniki,
    a do tego łyse opony. Jeździć się nim da, ale jak wprowadzisz go do EŚT i
    zaraz potem wrzucisz faktury za naprawę tegoż to myslę, że urzędnika to
    zainteresuje.

    > Do dnia przekazania nie było kosztu dostosowania

    Nie było, bo go nie dostosował. A jak nie dostosował to był on niezdatny do
    użytku. A zatem nie mógł być wpisany do EŚT.

    > No i widzisz, sama cytujesz co powyżej, a pytasz sie o koszty,
    > poniesione po tym dniu.

    Pytam o koszty, które poniósł po tym dniu. Zauważ, że kwestionuję jednak
    fakt wpisania tego samochodu do EŚT. Moim zdaniem nie mógł na tym etapie
    tego zrobić. Ten pojazd nie był zdatny do użytkowania w PL. Miał przegląd?
    Dla jasności - polski przegląd techniczny? Ten dokument potwierdziłby, że
    pojazd jest OK. Nie miał. Nie mógł mieć, bo na tą chwilę nie spełniał
    wymagań polskiego prawa. Nie nadawał sie do zarejestrowania w PL, nie był
    "zdatny do użycia".

    > Jako samochód jest "zdatny" do jazd po placu...

    ... i tylko po placu, i to na własnym podwórku. Tylko po co mu taki
    samochód? Zawsze można jednak próbować udowodnić, że na krowie też można
    wierzchem jeździć (a da się :)).