    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: Thu, 11 Oct 2007 22:11:13 +0200

    > Ależ w chwili wprowadzenia on naprawdę był jak najbardziej zdatny do
    > użytku i tej wersji planuję się trzymać ;-)
    > W każdym razie dziękuję za sugestie bo widzę gdzie potencjalna kontrola
    > może mieć wątpliwości.

    Informacja wydana przez Urząd Skarbowy Poznań Jeżyce z dnia 04.10.2004 r.,
    sygn. SD/415-49/04

    Ze stanu faktycznego przedstawionego przez podatnika wynika, że podatnik
    kupił fabrycznie nowy samochód i w związku z zakupem poniósł wydatki
    związane z ubezpieczeniem AC, OC, NW. Pytanie podatnika brzmiało, czy
    wydatki na ww. ubezpieczenia zwiększają wartość początkową samochodu, czy
    też podlegają księgowaniu bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów.
    " (.) Dany składnik majątkowy może być zaliczony do środków trwałych dopiero
    wówczas, gdy jest kompletny i zdatny do użytku dla potrzeb firmy. Przepisy
    ustawy nie precyzują określenia "kompletne i zdatne do użytku". Z przepisów
    Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, która reguluje
    m.in. zasady rejestracji pojazdów oraz dopuszczania ich do ruchu, wynika, że
    dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego jest
    dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Pojazd jest dopuszczony do
    ruchu, jeżeli spełnia warunki techniczne oraz jest zarejestrowany i
    zaopatrzony w zalegalizowane tablice rejestracyjne, a w przypadku samochodów
    osobowych, w nalepkę kontrolną. Z powyższego wynika, że wydatki poniesione
    na ubezpieczenie samochodu (AC, OC, NW) nie są zaliczane do wartości
    początkowej nabytego samochodu, a stanowią koszty uzyskania przychodów w
    myśl art. 22 ust. 1 ustawy."

    To dotyczy nowego samochodu, ale można też odnieść do Twojej sytuacji. Czy
    "zarejestorwany" to znaczy wogóle zarejestorwany czy zarejestrowany w PL. Ja
    skłaniam sie do drugiego. Ty uważasz, że prawidłowe jest pierwsze.