-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!individua
l.net!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
Date: 11 Oct 2007 20:36:19 GMT
Organization: Private INT15
Lines: 87
Message-ID: <0...@i...dyndns.org.invalid>
References: <feko45$n6m$1@atlantis.news.tpi.pl> <fekpr7$uut$1@news.onet.pl>
<fekqpd$3ov$1@atlantis.news.tpi.pl> <fel0mq$kug$1@news.onet.pl>
<fel268$3g7$1@atlantis.news.tpi.pl> <feljvi$f80$1@news.onet.pl>
<0...@i...dyndns.org.invalid>
<feluhp$hc4$1@news.onet.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: individual.net +uuIA7mYbiuzZWGisNM6ewsmG8xO6FGGm1eUrUfP6hsKElZ3LJ
Keywords: int15
Cancel-Lock: sha1:lVlLHQpWrfbgZUVpcs+D4l6C0lQ=
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.41pl (2c703375.131.150)
X-Antivirus: Symantec
X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
X-City: Gdzieś w PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:189895
[ ukryj nagłówki ]s...@a...pl w <news:feluhp$hc4$1@news.onet.pl>:
>> Nie jeździł, zagrażał bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu? Jest obowiązek
>> używania ŚT na drogach publicznych i w strefach zamieszkania?
> Nie ma obowiazku. Wątkotwórca miał jednak taki plan. Planował używac
> "normalnie" ten samochód.
Skoro można to planował, ba jak sam zeznał, i nie jest ot dziwne, to mógł
używac pojazdu również na drogach publicznych przez 30 dni -- to był ten ŚT
zdatny, czy nie był
> Ostatnio w jednym z wątków doszliśmy do wniosku, że mikroskopem można wbijać
> gwoździe :) Tylko jak to obronić przed konrolerem?
No wiem, ze to zakrawa na groźbę, ale można spróbować mu zabić (temu
kontroleru) ćwieka mikroskopem ;-)
>>> Fajnie by było kupić np. puknięty samochód, wprowadzić go od razu do
>>> EŚT, potem go podremontować (odliczając VAT od części i robocizny), a
>>> potem spowrotem przekazać go na cele osobiste :) VAT w kieszeni, a i
>>> PIT trochę niższy... Ale nie ma tak dobrze.
>> Czujesz różnicę pomiędzy kierownica z prawej, reflektory nie tak świecą a
>> pukniętym, nienadającym sie do użycia samochodem?
> Nie napisałem rozbity a puknięty. Np. wgniecione drzwi, porysowane błotniki,
> a do tego łyse opony. Jeździć się nim da, ale jak wprowadzisz go do EŚT i
> zaraz potem wrzucisz faktury za naprawę tegoż to myslę, że urzędnika to
> zainteresuje.
Tylko, że za łyse opony to DR zatrzymają i koniec jazdy. Za wgniecione drzwi
i porysowany błotnik raczej nie, chyba, że wgniecenia takie, że zagrażają
bezpieczeństwu ruchu.
A tu mamy do czynienia z pełni sprawnym, dopuszczonym czasowo przez przepisy
pojazdem.
>>>>> Z ciekawosci - a jaką wartość przyjąłes za wartość początkową?
>>>> Było to przekazanie własnego środka trwałego na cele DG.
>>>> Jako wartość początkową przejąłem wartość z faktury + akcyza.
>>> + koszty jego dostosowania do polskiego prawa
>> Do dnia przekazania nie było kosztu dostosowania
> Nie było, bo go nie dostosował. A jak nie dostosował to był on niezdatny do
> użytku. A zatem nie mógł być wpisany do EŚT.
Był przez całe 30 dni wg przepisów, a faktycznie do czasu kontroli plus 7
dni.
> Pytam o koszty, które poniósł po tym dniu. Zauważ, że kwestionuję jednak
> fakt wpisania tego samochodu do EŚT. Moim zdaniem nie mógł na tym etapie
> tego zrobić. Ten pojazd nie był zdatny do użytkowania w PL. Miał przegląd?
A musiał mieć przegląd? NIE MUSIAŁ.
IMO wkraczasz na bardzo śliski grunt PoRD i rozporządzeń towarzyszących.
> Dla jasności - polski przegląd techniczny? Ten dokument potwierdziłby, że
> pojazd jest OK.
Na potwierdzenie jest pewien okres czasu i przez ten czas sprawny pojazd nie
musi stać w garażu -- to nie był złom przywieziony na lawecie, tylko wjechał
na własnych kołach, został wpuszczony do PL...
> Nie nadawał sie do zarejestrowania w PL, nie był "zdatny do użycia".
Po 30 dniach bez zmian konstrukcujnych by go nie zarejestrowali, tylko, jak
sama cytowałaś:
"stanowiące własność lub współwłasność podatnika"...
I co jeżeli współwłasność jest z angielską kochanką? Musi pojazd poruszający
się po polskich drogach posiadać polska rejestrację, żeby móc zostać
wprowadzonym do ewidencji ŚT jako "zdatny"?
>>>> Następnie planowałem ulepszyć ŚT.
>>> Ulepszyć możesz, ale najpierw doprowadzić go powinieneś do "zdatnosci".
>> Jako samochód jest "zdatny" do jazd po placu...
> ... i tylko po placu, i to na własnym podwórku.
Niekoniecznie własnym, każdym, który nie podlega ustawie PoRD
> Tylko po co mu taki samochód?
Ja wiem po co jest żuk, który nigdy, bez badań nie zostanie dopuszczony do
ruchu wg PoRd, a przepał ma baaaaardzo duży.....
na trasie pieczarkarnia -- bramka -- pieczarkarnia, jakieś 3 kilometry;)
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.07 20:46 Piotrek
- 11.10.07 20:54 Jagna
- 11.10.07 21:08 Tom N
- 11.10.07 21:10 s...@a...pl
- 11.10.07 21:11 Jagna
- 11.10.07 21:15 Piotrek
- 11.10.07 21:16 Piotrek
- 11.10.07 21:26 Tom N
- 12.10.07 22:12 Gotfryd Smolik news
- 13.10.07 07:22 Jagna
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- KSEF demo jakie opinie?
- Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- In-vitro
- Zarabianie na youtube i podatki.
- Zawieszenie dzialalnosci a faktura kosztowa
- Odsetki od spłaty podatku w kilku ratach
Najnowsze wątki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- 2024-01-16 KSEF demo jakie opinie?
- 2023-12-11 Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- 2023-11-30 In-vitro
- 2023-11-03 Zarabianie na youtube i podatki.
- 2023-11-02 Zawieszenie dzialalnosci a faktura kosztowa
- 2023-10-05 Odsetki od spłaty podatku w kilku ratach