    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: Thu, 11 Oct 2007 22:54:56 +0200

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 22:20:35 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]

    Poczytałam sobie Wasze wywody i też się skłaniam ku pierwszemu :)

    > Do 30 dni od chwili sprowadzenia samochód jest dopuszczony do ruch w PL
    > a więc - jak rozumiem - jest jak najabrdziej kompletny i zdatny do użytku.

    Usiłuję sobie rozwiać mroki pamięci, ale nie pomnę już skąd mi się tłucze
    to w głowie, pewnie spotkałam się z tym za pomocą czyjejś opowieści.

    Sytuacja podobna. Samochód zakupiony poza krajem, sprowadzony, opłacony,
    niezarejestrowany, ale przyjęty do EŚT, bo faktycznie zdatny.
    I też kasacja. Przez podatnika akurat, ale nie w tym rzecz.

    Była kontrola US za ten rok podatkowy, kontroler się "trochę" zastanawiał,
    ale przekonał się do tego, co zrobił podatnik. Dla niego miarą tego, czy
    samochód był faktycznie używany jako ŚT były faktury za zakup paliwa do
    tegoż samochodu, który jeszcze na zagranicznych blachach jeździł.
    Faktury były, nr rejestracyjny na nich, czyli środek przyjęty, był zdatny,
    bo już użyty.

    Nie wiem, czy w przypadku braku takich "dowodów" sprawa nie przybrałaby
    innego obrotu, bo argumenty jakie napisał sympatyczna poczta, mogłyby być
    stawiane przez US w przypadku konroli.

    > Później - jak rozumiem powinienem go albo ulepszyć albo usunąć z EŚT
    > albo (jak sugeruje Kolega Tom) użyć do jeżdżenia po placu.

    albo do pieczarkarni... ;)

    > Czy da się to obronić? ;-)

    Jak na to nie patrzysz - ryzykujesz, ale to IMO ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna