    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samodzielne prowadzenie papierów we własnej firmie
    Date: Tue, 12 Mar 2002 16:57:18 +0100

    Pawel Boguszewski wrote:

    > Wydaje mi sie (nie mam pewnosci) za jak zglosisz do US fakt prowadzenia
    > ksiag przez biuro rach. to ono odpowiada za bledy popelnione (nie
    > wynikajace z twoich bledow). Biura so na taka okolicznosc ubezpieczone
    > od bledow w sztuce.
    EE... to nie tak fajnie. Czego by biuro nie nabroiło, odpowiada podatnik!
    Na poczku lat 90 było pare spraw z przerzucaniem odpowiedzialności
    podatkowej na biuro rachunkowe umową cywilnoprawną.
    Wszystkie wyroki były jednoznaczne. Za zobowiązania podatkowe odpowiada
    podatnik, biuro ponosi tylko odpowiedzialnośc cywilną.
    Biuro odpowiada wprawdzie za rzetelność prowadzonych ksiąg, ale nie
    oszukujmy się - wiekszośc błędów wynika z nieprawidłowego zakwalifikowania
    dokumentu, zbyt wczesnego lub nienależnego odliczenia VAT itp itd, nie z
    oszustw.
    A więc jeżeli biuro coś skopie i ty musisz zapłacic podatek, odsetki i
    jeszcze jakąś kare, to możesz to wyciągnąc od biura tylko w procesie
    cywilnym.
    Chyba że jest ubezpieczone, wtedy ubezpieczyciel powołuje biegłego i jeżeli
    faktycznie wina leżała po stronie biura, to wypłaca Ci odszkodowanie. Ale
    oczywiści tylko do wysokości na jaką biuro wykupiło polise. Reszte i tak
    bedziesz musiał wydębic w sądzie, a to trwa latami i kosztuje.
    Swoja droga na palcach jednej ręki moge policzyc ubezpieczone biura w moim
    mieście. Skąd sie biorą klienci pozostałych? Ofiary nieświadomości??

    > Jak dla US ksiegi prowadzisz sam, lub z czyjas pomoca to wszystko jest
    > na twojej glowie.
    Zawsze jest na twojej głowie, jak widzisz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl