  • 1. Data: 2005-01-25 11:27:43
    Temat: Samolot a koszta
    Od: "Marcin Marczewski" <m...@l...com.pl>

    Mam pytanie, rozpoczynam właśnie szkolenie samolotowe na EPBC (Warszawa
    Babice) i chciałbym Was zapytać o jedno.
    Chciałbym całe szkolenie wpisać sobie w koszta, to znaczy chciałbym
    uzasadnić t tym, że.... no właśnie, jak to uzasadnić?
    Czy mogę przed US powiedzieć że chciałbym w przyszłości kupić samolot i
    oferować usługi lotnicze i dlatego muszę wydac około 30.000 PLN na
    szkolenie?

    Firma w której pracuję to szkoła językowa dodam.

    Będe bardzo wdzięczny za pomoc.

    ________________
    Marcin Marczewski
    Szkoła Języka Angielskiego
    LONDONER
    www.londoner.com.pl

  • 2. Data: 2005-01-26 19:09:54
    Temat: Re: Samolot a koszta
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 25 Jan 2005 12:27:43 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Marcin Marczewski
    napisał(a):

> [...]
    > szkolenie?
    >
    > Firma w której pracuję to szkoła językowa dodam.

    Kosztem jest wszystko to *co służy uzykaniu przychodu*.
    Jeżeli uzasadnisz że ten kurs służy uzyskaniu przychodu - to nie ma sprawy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-01-27 07:32:49
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Kosztem jest wszystko to *co służy uzykaniu przychodu*.
    > Jeżeli uzasadnisz że ten kurs służy uzyskaniu przychodu - to nie ma
    sprawy.

    Racja.
    Ale jak zachowa sie urzędnik kontroli skarbowej, jeśli mu gość
    będzie tłumaczył jak powyżej, ale porzychodu pokazać nie będzie umiał?
    Bo w końcu ten samolot to ma być dopiero w przyszłości.

  • 4. Data: 2005-01-27 08:54:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+ Kosztem jest wszystko to *co służy uzykaniu przychodu*.
    >+ Jeżeli uzasadnisz że ten kurs służy uzyskaniu przychodu - to nie ma sprawy.

    ...Znaczy kierować się trzeba wskazaniami zawartymi w wyrokach NSA:
    że osiagnięcie przychodu było PRAWDOPODOBNE.
    IMHO jeśli nie poczyniono żadnych innych kroków... może być problem :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)