eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    From: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w
    praktyce?
    Date: Thu, 16 Nov 2006 11:56:10 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 12:11:46 +0100, t napisał(a):

    > Ale gdzie w sutawie napisali ze jesli nie DG to UZ? Ja czytałem i
    > słyszałem że to będą INNE źrodła przychodów - czyli ani UZ/UoP ani DG -
    > istna próżnia.

    Popatrz na to tak:
    Jest jakaś umowa. Szukamy w prawie (tak zasadniczo, to możemy się w tym
    wypadku raczej ograniczyć do Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego) co to jest
    za rodzaj umowy. Typowo zostaną nam trzy możliwości: umowa o prace, umowa
    o dzieło lub umowa zlecenie. Umowe o pracę na razie odłóżmy na bok. Z dwu
    pozostałych wypadków umowa o dzieło przy typowym samozatrudnieniu jest
    mniej prawdopodobna. Weźmy zatem umowę zlecenie. Taka umowa mogła
    dotychczas być wykonywana w ramach DG lub poza DG. Jeśli było to poza DG
    to właśnie wchodziło do *innych* *źródeł* *przychodu*. Teraz mamy nową
    ustawę, która podaje kiedy taka umowa nie jest wykonywana w ramach DG. A
    jeśli poza DG to na zlecającego są nałożone różne obowiązki: m. in.
    odprowadzenie zaliczek i składek ZUS. W wypadku umowy o dzieło poza DG
    jest niewiele lepiej. Co się stanie jeśli US uzna, że była to umowa o
    pracę, to już lepiej nie myśleć ;-)