eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w
    praktyce?
    Date: Fri, 17 Nov 2006 09:11:20 +0100

    On Thu, 16 Nov 2006, Władysław Kornatowski wrote:

    > Pytam o to tez w kontekście tego, że ludzie gadają,
    > że wystawianie "jakichś" faktur na innych zleceniodawców
    > raz na miesiac załatwi sprawę. Ale z powyzszego zapisu
    > nic takiego nie wynika.

    IMVHO - przepisy wskazywałyby że i dziś można by się czepiać
    że ktoś "pracuje" (a nie prowadzi DG) jak wskazywano.
    Na pytanie dlaczego wobec tego przymus pracy (no bo jak
    inaczej to nazwać?) nie jest egzekwowany odpowiedzi nie znam.

    > 3) Warunek nr jeden jest dla mnie mętny i bez sensu.
    > Przeciez zawsze sie odpowiada za swoja prace
    > przed zleceniodawcą.

    No nie... jedną z cech zlecenia jest odpowiedzialność za
    "staranność" a nie za wynik. "Za wynik" wskazuje na dzieło.

    > 5) Jak się ma warunek nr 2 do usług, ktore ze swojej natury
    > sa wykonywane w miejscu, czasie, i pod okiem zleceniodawcy?
    > Np. wyremontowanie komuś mieszkania.

    :)
    IMVHO - przesądzają różne formy "gwarancji".
    Wykonawca musi przyjść i poprawić na własny koszt, to jest
    chyba owo "ryzyko". Jak ktoś wykonuje "pracując" to można
    go tam posłać jeszcze raz, ale trzeba mu zapłacić.

    > 6) OK, załóżmy, ze mnie "wyłapią" i stwierdzą, że podpadm
    > pod ten paragraf. Co konkretnie mi grozi i ze strony
    > jakiego urzędu?
    > a) zaległy ZUS za ostatnie 5 lat (w kwocie która każdego zwali z nóg)

    Z czego miałby wynikać? Bo to może zależeć od umowy.
    Przy realizacji "dzieł" wręcz powinno dojść do... zwrotu :>

    > b) A co z podatkiem? Nie rozliczalem sie liniowo, tylko tradycujnie.

    Na oko niewiele. Sądząc z opisów, idzie o wykluczenie "liniowych"
    właśnie.

    > c) i najwazniejsze- co z VAT-em?

    Znaczy idzie o to, że VAT wykazany na f-rach zostanie uznany za
    "nienależny" i ew. bezprawnie odliczany?

    No to jest chyba najważniejsza sprawa do przedyskutowania.
    Jakiś wyrok w sprawie odliczania wykazanego VATu chyba
    był... ma ktoś pod ręką?

    > 7) Jak sądzicie, wg jakiego klucza oni moga szukac "ofiar"

    To jest dowód na "złe prawo".

    > 9) Dlaczego wszyscy piszecie o "zmuszanych" do zatrudnienia?

    Jacy 'wszyscy' ?? :O

    pzdr, Gotfryd