  • 31. Data: 2012-04-23 20:17:04
    Temat: Re: Skladka rentowa do ZUS
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    news:jn3nt5$8rm$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, wedlug niego serwisanci maja serwisowac, producenci produkowac. Ani
    > jednym ani drugim nie wolno zarabiac - bo wtedy to to beda ZARABIACZE (a
    > nie serwisanci czy producenci).
    >
    > Zarabiac wolno przeciez tylko jednej osobie.

    Nie ma to jak nic nie zakumac, a sie wymadrzac :)

  • 32. Data: 2012-04-23 20:24:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, Ajgor wrote:

    > Nie. To WY nie zalapaliscie, co ja chce powiedziec. Skad wzieliscie te pol
    > miliona?
    > Aaaa.. Z obecnego systemu. Czyli nadal klapki na oczach. Rozbijesz komus
    > samochod, i co? Pol miliona zaplacisz?

    Własnie nie - za to co rozbijesz, zapłacili już "wszyscy".
    Do limitu ubezpieczenia.
    W ten sposób chroniony jest POSZKODOWANY - bo jako sprawca nie staniesz
    się osobnikiem który "nie ma z czego zapłacić".

    > Czy wartosc remontu? Po za tym sama mysl, ze mozesz tyle zaplacic spowoduje,
    > ze bedziesz jechal polowe wolniej, niz teraz.

    Czegos nie rozumiesz.
    To co proponujesz, to ZNIESIENIE UBEZPIECZEŃ.
    Płacenie składki która nie pokrywa procenta odszkodowania i NIC NIE
    DAJE, ani sprawcy ani poszkodowanemu, nie ma sensu.
    Jesli zas poszkodowany ma być chroniony TAK JAK DZIS, to wychodzi to
    co wyżej: składka w wysokosci kwoty najwyższego odszkodowania, proste.

    > No i dobrze.

    Może Ci się kiedys zdarzyć wypadek spowodowany przez nieubezpieczonego
    pieszego (acz nie polecam), ciekawe co bys powiedział.
    Rozważ najpierw teoretycznie.

    > Teraz gowniarz siada za kierownica, i zapierdala jak idiota, bo
    > wie, ze w razie czego ubezpieczenie pokryje.

    A w Twojej wersji zmieni się tyle, że nie będzie się przejmował
    tym kto to pokryje.
    Przecież to nie jego zmartwienie - jemu nic nie zabiora, bo
    nic nie ma.
    Uprzedzam: nie ma "więzienia za długi".

    > A jak bedzie wiedzial, ze NIE pokryje, to bedzie jechal jak na pogrzebie :)

    A zastanów się.
    Nie pokryje. To co mu za różnica?

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-04-23 20:48:36
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    A w ogole temat byl o skladce rentowej na ZUS w przypadku, jak nie bylem na
    rencie, i juz nie bede. A nie o ubezpieczenia samochodowe. Moze i z
    samochodowymi macie racje. Ale mnie chodzi o skladke rentowa w ZUS-ie.

  • 34. Data: 2012-04-23 20:49:01
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

  • 35. Data: 2012-04-23 20:49:15
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

  • 36. Data: 2012-04-23 21:02:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ajgor,

    > A kto Ci każe płacić 500tyś? Musiał być chyba pociąg rozbić :)
    > Po za tym właśnie groźba takich opłat przywróciła by rozum nie jednemu
    > piratowi drogowemu.
    > Widać myślenie zamknięte w ramach obecnego systemu.

    Chyba twoje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2012-04-23 21:30:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ajgor wrote:

> [...]
    > bylem na rencie, i juz nie bede. A nie o ubezpieczenia samochodowe.
    > Moze i z samochodowymi macie racje. Ale mnie chodzi o skladke rentowa

    I tu też nie masz racji. Działa to mniej więcej podobnie.
    Oczywiście Twoje myślenie jest ponad obecny system,
    ale może napisz jak sobie wyobrażasz wpłacenie przez
    uczestnika systemu kwoty odpowiadającej świadczeniu
    w przypadku ewentualnej renty. Najlepiej dla dwudziestolatka.
    Może nawet wyobraź sobie, że to Ty go potrąciłeś
    samochodem i spowodowałeś jego kalectwo.

  • 38. Data: 2012-04-23 21:46:32
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Ajgor pisze:

    > A w ogole temat byl o skladce rentowej na ZUS w przypadku, jak nie bylem na
    > rencie, i juz nie bede. A nie o ubezpieczenia samochodowe. Moze i z
    > samochodowymi macie racje. Ale mnie chodzi o skladke rentowa w ZUS-ie.

    Z rentowa jest dokladnie tak samo.
    Jest to ubezpieczenie.

    Roznica jest tylko taka, ze nie mozesz sobie wybrac ubezpieczyciela
    (choc oczywiscie mozesz dodatkowo sie ubezpieczyc dobrowolnie w jakiejs
    firmie ubezpieczeniowej).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 39. Data: 2012-04-24 00:14:24
    Od: "Yakhub" <y...@g...pl>

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    > A kto Ci każe płacić 500tyś? Musiał być chyba pociąg rozbić :)

    Suma jest tak wysoka właśnie na wypadek, gdybyś spowodował olbrzymią
    katastrofę. Nie zapominaj, że jadąc trochę większym samochodem, przy
    odpowiednio pechowym zbiegu okoliczności, jesteś w stanie wyburzyć czyjś
    dom. Składka jest tak niska właśnie dlatego, że takie zdarzenia jednak mają
    miejsce stosunkowo rzadko.

    > Widać myślenie zamknięte w ramach obecnego systemu.

    Koncepcja ubezpieczenia przypomina trochę zakład. W stylu: "Założę się, że
    nie będziesz miał wypadku".

    --
    Yakhub

  • 40. Data: 2012-04-24 00:24:31
    Od: "Yakhub" <y...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości grup

    >Oczywiscie. Jak juz pisalem. Nigdy nie spowodowalem szkody, a od 22 lat
    >place co rok. Za ta kase - jak bym raz kiedys spowodowal szkode, stac by
    >mnie bylo, zeby mu kupic nowy samochod :)

    Ale bierzesz pod uwagę, że możesz spowodować szkodę poważniejszą, niż
    zarysowanie czyjegoś zderzaka?

    A co zrobisz, jeżeli spowodujesz wypadek, w wyniku którego zniszczona
    zostanie ciężarówka (nowa i droga) wioząca drogi i delikatny ładunek?

    --
    Yakhub