    From: "BP" <a...@f...it>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Skomplikowany dylemat DG i sp. z o.o.
    Date: Thu, 17 May 2007 12:44:31 +0200

    Jeśli twoja DG kupi za 100 za gotówkę (wykorzystując kredyt) i sprzeda za
    120 zł na termin SP,to nie powinno byż żadnych problemów. Lista zagrożęń
    poniżej:

    1. Co znaczy kontrakt menadżerski? Jesteś tam w Zarządzie? Jak tak, to
    handel pododatkowo z podmiotem powiązanym i może być problem udowadniania,
    że ceny były właściwe, dokumentacja i tym podobne pierdoły.
    2. Wypadałoby, żeby te 20 zł pokryły ci koszty kredytu (wziętego na zakup
    surowca) do czasu zapłaty przez kontrachenta i był z tego jakiś zysk -
    chodzi o to , zeby się nie tłumaczyć z niegospodarnego działania. Nie ma na
    to przepisu, ale prowadzenie działalności ze stratą jest podejrzane. A
    szczególnie, jeśli się zaplanowało stratę na początku.
    3. Ryzyko, że twoja SP cię oleje i np. niezapłaci. Ja ci stanowczo odradzam
    angażowanie się swoją DG w firmę "szefa". Takie dziwne zależności bardzo źle
    wpływają na współpracę. To mówię z autopsji... Miałem w życiu już 3 spółki z
    o.o., obecnie dwie i już się nauczyłem rozdzielać rolę współwłaściciela od
    pracownika/współpracownika... Taka rada :)

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/