    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Śmiertelny cios w samozatrudnienie?
    Date: Tue, 1 May 2007 19:29:39 +0200

    Dnia Tue, 1 May 2007 12:33:54 +0200, cef napisał(a):

    > Wzrośnie liczba firm zajmujących się organizacją egzaminów,
    > wydawaniem pozwoleń i kasowaniem opłat?

    Zapewne, i będą to firmy od "znajomych królika" z CECHów ;)
    Co to zmiany wniosą?
    Reglamentację i ograniczenie rynku dla innych niż potrzeba "konkretnych"
    firm.
    Kilka lat temu sam miałem przejścia w jednym z dużych urzędów miejskich,
    który ogłosił przetarg na prace pomiarowe natężenia oświetlenia w (tym
    przypadku) budynkach urzędów gmin na ternie województwa. Był to rok 2000. W
    SIWZ umieszczono punkt że oferta musi zawierać uprawnienia do wykonywania
    tego typu prac wydawane przez Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.
    Po zapoznaniu się z tym SIWZem lekki zonk. Walimy z śp. wspólnikiem do WIS
    by zasięgnąć informacji, jak uzyskać te *dodatkowe* uprawnienia. Ale ...
    heheh - to nie takie proste - pan Inspektor nie ma czasu na takie dyrdymały
    - usłyszeliśmy od Pani ... chyba sekretarki na korytarzu. Na nasze dalsze
    pytania, ta Sekretarka odparowała bez ogródek:
    - nawet gdyby Inspektor wydał zezwolenie dla Was, nie zdążyłoby się
    uprawmocnić do 4 września!!!!
    Normalnie szczęki nam opadły - bo słowem nie wspominaliśmy że potrzebujemy
    do przetargu którego termin składania ofert mija *właśnie* 4 września!

    Skąd "byle" sekretarka w "sanitarnym" zna terminy składania ofert na bardzo
    specyficzne przetargi?
    Wyjaśnienie jest dosyć proste ... :))
    Z WIS udaliśmy się jeszcze dla pewności do Zakładu Medycyny Pracy i tam
    dowiedzieliśmy się "nieoficjalnie" że na terenie województwa są *trzy*
    firmy posiadające takie uprawnienia, i IS nie wyda kolejnych uprawnień bo
    wydana ilość jest wystarczająca.

    Teraz wystarczy tylko lekko policzyć ... skoro tylko 3 firmy miały
    uprawnienia, a do roboty są urzędy gmin, miast, szpitale itp na terenie
    województwa - to widać jak na dłoni że inspektorowi nie opłacało się
    wydawać kolejnych uprawnień ;)

    Na szczęście, bodajże w 2001 czy na przełomie 2001/2002 zmiany pozwalały na
    wykonywanie tego typu prac osobom z uprawnieniami ale bez tych "świstków z
    WISu". Tym trzem "potentatom" koryto się trochę urwało, pewnie musieli ceny
    obniżyć do cen rynkowych ...

    Teraz, te rzemiosło wprowadzi znowu tą reglamentację "dla znajomych
    królika" .. i znowu obżerać się będą tylko swoi.